Evropa/Asie

DB Schenker na konci listopadu otevře novou linku do Číny

DB Schenker na konci listopadu otevře novou linku do Číny

DB Schenker Rail Automotive začne na konci listopadu pravidelně přepravovat pro automobilku BMW součástky z Lipska do Šen-jangu v severovýchodní Číně po Transsibiřské magistrále. Každý den vypraví německý specialista na železniční přepravu pro automobilový průmysl na trasu dlouhou téměř 11 tisíc kilometrů kontejnerový vlak s komponenty pro montážní závod BMW v Šen-jangu v provincii Liaoning.

„Doprava přímým vlakem trvá 23 dnů a je tak dvojnásobně rychlejší než námořní doprava a následná doprava do čínského vnitrozemí. Jedná se o významný podnět pro eurasijský pozemní most,“ řekl člen představenstva DB Mobility Logistics AG odpovědný za přepravu a logistiku Karl-Fridrich Rausch.

Spolupráce s partnerskými železnicemi

Nová přepravní trasa do Číny vede přes Polsko, Bělorusko a Rusko. Aby byl zajištěn řádný dohled nad vlaky, spolupracuje DB Schenker Rail na projektu s partnerskými drážními společnostmi v každé z těchto zemí. Díky různému rozchodu kolejí se kontejnery musí dvakrát překládat jeřábem. Nejdříve se na polsko-běloruské hranici překládají na ruskou širokorozchodnou železnici a na rusko-čínské hranici v Mandžouli je pak opět nutné vrátit je na standardní rozchod kolejí.

Miliony nových vozů po železnici

DB Schenker Logistics ze severního Lipska zásobuje závody BMW v Šen-jangu a jihoafrickém Rosslynu. Až osm tisíc nejrůznějších komponentů z dodavatelských závodů BMW se dodává, balí a nakládá do kontejnerů v logistickém centru o celkové ploše 63 000 m2. Nakládka kontejnerů probíhá přímo v centru, odkud kontejnery na překladiště převážejí kamiony. Díly z ocelového plechu se v centru navíc ošetřují pro námořní přepravu v růz-ných klimatických pásmech.

Za úplného provozu zvládne lipské logistické centrum denně naložit až 50 kontejnerů. Pro tento účel v něm DB Schenker vytvoří až 600 nových pracovních míst.

(tj)

spinner