8. prosince 2011

DB Schenker Rail Automotive začne na konci listopadu pravidelně přepravovat pro automobilku BMW součástky z Lipska do Šen-jangu v severovýchodní Číně po Transsibiřské magistrále. Každý den vypraví německý specialista na železniční přepravu pro automobilový průmysl na trasu dlouhou téměř 11 tisíc kilometrů kontejnerový vlak s komponenty pro montážní závod BMW v Šen-jangu v provincii Liaoning.
„Doprava přímým vlakem trvá 23 dnů a je tak dvojnásobně rychlejší než námořní doprava a následná doprava do čínského vnitrozemí. Jedná se o významný podnět pro eurasijský pozemní most,“ řekl člen představenstva DB Mobility Logistics AG odpovědný za přepravu a logistiku Karl-Fridrich Rausch.
Spolupráce s partnerskými železnicemi
Nová přepravní trasa do Číny vede přes Polsko, Bělorusko a Rusko. Aby byl zajištěn řádný dohled nad vlaky, spolupracuje DB Schenker Rail na projektu s partnerskými drážními společnostmi v každé z těchto zemí. Díky různému rozchodu kolejí se kontejnery musí dvakrát překládat jeřábem. Nejdříve se na polsko-běloruské hranici překládají na ruskou širokorozchodnou železnici a na rusko-čínské hranici v Mandžouli je pak opět nutné vrátit je na standardní rozchod kolejí.
Miliony nových vozů po železnici
DB Schenker Logistics ze severního Lipska zásobuje závody BMW v Šen-jangu a jihoafrickém Rosslynu. Až osm tisíc nejrůznějších komponentů z dodavatelských závodů BMW se dodává, balí a nakládá do kontejnerů v logistickém centru o celkové ploše 63 000 m2. Nakládka kontejnerů probíhá přímo v centru, odkud kontejnery na překladiště převážejí kamiony. Díly z ocelového plechu se v centru navíc ošetřují pro námořní přepravu v růz-ných klimatických pásmech.
Za úplného provozu zvládne lipské logistické centrum denně naložit až 50 kontejnerů. Pro tento účel v něm DB Schenker vytvoří až 600 nových pracovních míst.
(tj)