1. prosince 2005
Mírný pokles objemu přepraveného železa a uhlí zaznamenaly
v dosavadním průběhu letošního roku České dráhy. Současně však
evidují nárůst přeprav v kombinované dopravě, zejména přeprav
kontejnerů mezi Českou republikou a velkými námořními přístavy.
O vývoji nákladní divize Českých drah a o jejím jízdním řádu na
příští rok v polovině listopadu na tiskové konferenci v Praze informoval
náměstek generálního ředitele ČD pro nákladní dopravu Rodan Šenekl.
Nepříznivý vývoj v přepravách železa a uhlí kopíruje celosvětový
trend, který souvisí s menší poptávkou po těchto surovinách, uvedl Rodan
Šenekl. V jízdním řádu nákladní dopravy na příští rok České dráhy
zachovávají základní rozčlenění vlaků na síť vlaků Termín Cargo,
dálkové vlaky mezi vlakotvornými stanicemi, vlaky pro svoz/rozvoz místní
zátěže, logistické vlaky a přepravy malých zásilek a pošty. Vlaků
Termín Cargo, které spojují významná česká a moravská hospodářská
centra, bude podle nového jízdního řádu jezdit 77. Celkem 34 z nich bude
sloužit v mezistátním provozu. Dále bude pokračovat letos zahájený
projekt železniční přepravy dřevěných štěpků pro papírnu Štětí či
přepravy pro Cukrovinky Opavia. S Rumunskem bude zajišťovat rychlé
kvalitní spojení Carpathia expres, s přístavem Rijeka Adria expres a se
Švédskem ScandViking expres. K prioritám Českých drah pro příští rok
patří také aktivní účast na výstavbě a rozšiřování vleček
(například rozšíření kapacity vlečky TPCA Kolín/Ovčáry) či podílení
se na výstavbě veřejných logistických center (Lovosice, Brno-Slatina),
uvedl Rodan Šenekl.
(jet)