Přeprava železa a uhlí klesá, kombinovaná doprava na vzestupu

České dráhy

Mírný pokles objemu přepraveného železa a uhlí zaznamenaly v dosavadním průběhu letošního roku České dráhy. Současně však evidují nárůst přeprav v kombinované dopravě, zejména přeprav kontejnerů mezi Českou republikou a velkými námořními přístavy. O vývoji nákladní divize Českých drah a o jejím jízdním řádu na příští rok v polovině listopadu na tiskové konferenci v Praze informoval náměstek generálního ředitele ČD pro nákladní dopravu Rodan Šenekl. Nepříznivý vývoj v přepravách železa a uhlí kopíruje celosvětový trend, který souvisí s menší poptávkou po těchto surovinách, uvedl Rodan Šenekl. V jízdním řádu nákladní dopravy na příští rok České dráhy zachovávají základní rozčlenění vlaků na síť vlaků Termín Cargo, dálkové vlaky mezi vlakotvornými stanicemi, vlaky pro svoz/rozvoz místní zátěže, logistické vlaky a přepravy malých zásilek a pošty. Vlaků Termín Cargo, které spojují významná česká a moravská hospodářská centra, bude podle nového jízdního řádu jezdit 77. Celkem 34 z nich bude sloužit v mezistátním provozu. Dále bude pokračovat letos zahájený projekt železniční přepravy dřevěných štěpků pro papírnu Štětí či přepravy pro Cukrovinky Opavia. S Rumunskem bude zajišťovat rychlé kvalitní spojení Carpathia expres, s přístavem Rijeka Adria expres a se Švédskem ScandViking expres. K prioritám Českých drah pro příští rok patří také aktivní účast na výstavbě a rozšiřování vleček (například rozšíření kapacity vlečky TPCA Kolín/Ovčáry) či podílení se na výstavbě veřejných logistických center (Lovosice, Brno-Slatina), uvedl Rodan Šenekl.
(jet)

spinner