1. února 2011

Zimní období bývá choulostivé na dodávky tepla a je nejen na dodavatelích, ale i na dopravcích uhlí a biomasy, aby v tomto období maximálně zvýšili úsilí. Společnosti ČD Cargo se podle jejího mluvčího Romana Jandíka i navzdory nepříznivým zimním podmínkám daří plnit sjednané závazky.
V praxi zima na železnici znamená nejen prodloužení doby oběhu vozů, ale i větší závislost dopravce na Správě železniční dopravní cesty, která má ve své kompetenci údržbu železničních tratí. Loni v prosinci ČD Cargo přepravilo přes 1,15 milionu tun hnědého uhlí pro elektrárny, teplárny i menší odběratele. Operativně řeší požadavky zákazníků a zajišťuje i dodávky v nových relacích. „Například jen pro Plzeňskou teplárenskou a Plzeňskou energetiku bylo v průběhu minulého měsíce přepraveno dalších téměř 900 tisíc tun paliva,“ řekl v lednu Roman Jandík.
Zejména v závěru roku je vždy citelné navýšení způsobené zásobováním zákazníků předvánočním zbožím. ČD Cargo se v tomto období podle Romana Joklíka podařilo zvládnout nepříznivé klimatické podmínky a vyhnout se zpožďování. Plynulost některých dodávek byla především ovlivněna situací v sousedním Německu, kde muselo být odstaveno na tři sta vlaků. Pro operátory Maersk Line a Metrans přepravilo ČD Cargo přibližně 800 ucelených vlaků, na něž ve zvýšené míře poskytlo vlastní kontejnerové vozy, jako náhradu za soukromé vozy odstavené v důsledku německé kalamity.
„ČD Cargo v závěru loňského roku potvrdilo kvalitu poskytovaných služeb a pro své klienty se stalo garantovanou jistotou, což se projevuje realizací nových zakázek od firem, kde zimní počasí ohrozilo plynulé plnění jejich závazků,“ uzavřel Roman Jandík.
(tj)