DPP vybaví klimatizací všechny tramvaje Škoda 15T ForCity

DPP vybaví klimatizací všechny tramvaje Škoda 15T ForCity

6.11. - Pražský dopravní podnik (DPP) nechá vybavit tramvaje typu Škoda 15T ForCity klimatizací. Dovybaveno bude 124 tramvají za asi 400 milionů Kč, vyplývá z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní. První tramvaje 15T ForCity s klimatizací se v Praze objevily v srpnu 2015. DPP je největší městskou firmou a provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku.

Namontování klimatizací zaplatí DPP ze svého rozpočtu. Praha bude hradit pouze zvýšené provozní náklady za elektřinu, které budou pro zmíněných 124 tramvají asi 230 000 Kč ročně. Podnik bude klimatizace montovat do asi dvou tramvají týdně a jeden vůz vyjde na zhruba tři miliony Kč.

"Když si vezmeme města napříč Evropou, tak Praha byla doteď jedno z měst s nejméně vybavenou MHD klimatizací, má ji pouze 15 procent vozů. Jsou města, jako třeba Miškovec (Maďarsko), které mají 100 procent vozů z klimatizací. My chceme zvýšit komfort cestujících, aby v létě netrpěli," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Původně byly vozy dodávány s klimatizací pouze v prostoru pro řidiče. V tzv. salónu pro cestující byla pouze ventilace. Ta se ukázala jako nedostatečná. Vozy 15T mají velkou zasklenou plochu a vnitřní teplota rychle roste i při nižších letních teplotách. DPP se proto s firmou v roce 2014 domluvil, že bude do tramvají, které bude Praze od tohoto roku dodávat, montovat klimatizace. První upravenou tramvaj představil DPP v srpnu 2015. Nyní domluví instalaci klimatizace do 124 vozů dodaných před tímto datem.

Klimatizace by měla být montována do tramvají v prostorách DPP. Většinu vozů, zhruba 60 procent z nich, chce mít přebudováno v roce 2020, zbytek v roce 2021. "Jednotková cena v souladu s poslední nabídkou činí 3,215 milionu Kč na jeden vůz 15T, přičemž DPP je připraven pokrýt realizaci této investiční akce z vlastních zdrojů," píše se v materiálu, který projednali radní.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

(čtk)

Foto: DPP

spinner