Zrychlením celních procesů ušetří DB Schenker svým zákazníkům čas

Zrychlením celních procesů ušetří DB Schenker svým zákazníkům čas

28.1. - Společnost DB Schenker se stala prvním logistickým partnerem pilotního projektu centralizace povolení v rámci celního řízení v ČR. Jeho ambicí je sjednotit a zjednodušit veškerou administrativu s tím spojenou, jak pro firmy, tak pro celní instituci. Díky tomu nyní DB Schenker může svým zákazníkům nabídnout rychlejší zpracování zásilek, které podléhají celnímu řízení.

DB Schenker a Celní správa ČR společně během pěti měsíců revidovali postupy všech typů celních povolení u všech celních úřadů v ČR, aby mohli vytvořit jednotný postup a stanovit jasné časové lhůty pro vyřízení na jediném celním úřadě. Výsledkem je významné zjednodušení procesů celního řízení v rámci České republiky. Celní správa ČR dala tímto projektem jasně najevo svoji vizi vyjít vstříc tržnímu prostředí a harmonizovat postupy v ČR v souladu s podobnými procesy v EU.

Logistická společnost obdržela začátkem letošního roku centralizované povolení pro jednotlivé celní režimy a díky tomu má veškerou její celní administrativu na starosti jediný celní úřad, a sice ten středočeský.

„Loni v listopadu jsme začali testovat nové online procesy a nyní je spouštíme v praxi. Díky centralizaci clení jsme schopni našim zákazníkům nabídnout mnohem jednodušší vyřizování všech potřebných povolení v rámci Česka. Hlavní výhodou je, že všechny procesy putují přes jeden jediný celní úřad, a je to tak přehlednější. Celé řízení tak zabere minuty místo hodin,“ uvedl k fungování projektu Lukáš Červinka, manažer celní deklarace společnosti DB Schenker.

Společnost DB Schenker poskytuje služby celní správy již mnoho let a má reputaci špičkového odborníka v oboru celní deklarace. Před 12 lety získala certifikaci AEOF (Authorised Economic Operator – Evropské komise), která společnosti umožnila nabízet svým zákazníkům služby celního řízení. „Do projektu jsme se zapojili nejen kvůli dlouholeté zkušenosti v oblasti celního řízení, ale také proto, abychom naše služby pro zákazníky inovovali a mohli jim nabídnou pohodlnější řešení, která jim vyhovují,“ dodal Lukáš Červinka.

(pav)

Foto: DB Schenker

spinner