TIMOCOM: Digitalizace logistiky díky rozhraní mezi ERP a TMS systémy napříč Evropou

TIMOCOM: Digitalizace logistiky díky rozhraní mezi ERP a TMS systémy napříč Evropou

FreightTech společnosti TIMOCOM prostřednictvím Smart Logistics System nabízí svým zákazníkům digitální řešení, která logistickým firmám umožňují skrze rozhraní navzájem propojovat podnikové ERP a TMS systémy. Přispívá tím k dalšímu rozšiřování digitalizace a automatice logistických procesů a díky tomu pomáhá zefektivnit pracovní postupy. Takto sofistikovaně je v současné době možné mezi sebou propojit 45000 potenciálních obchodních partnerů.

Takovými partnery jsou například spedice Vertex z Rakouska a DOPRAVA ZÁRUBA M & K z České republiky. Používají Tracking od TIMOCOM – stejnojmennou aplikaci a rozhraní, díky nimž snížili dobu realizace svých přepravních procesů na minimum. Níže je popsáno, jak tyto dvě firmy získaly tuto konkurenční výhodu.

Vertex: speditér a zadavatel

Firma založená v roce 2008 disponuje více než 1000 vozidly a může realizovat kompletní přepravy až do celkové hmotnosti 25 tun. Vertex chce mít telematická data o vozidlech, s nimiž jezdí jeho subdodavatelé. Tímto způsobem zajistí svým zadavatelům plošnou transparentnost.

DOPRAVA ZÁRUBA M & K: subdodavatel a dodavatel

Tato firma o 50 zaměstnancích má sídlo v České republice a od roku 1995 působí v celé Evropě. Její flotila má zhruba 29 vozidel. V současnosti probíhá fúze se společností B&Bartoni. Jako subdodavatel poskytuje DOPRAVA ZÁRUBA M & K své údaje pro sledování, aby tak svým zákazníkům a zadavatelům nabídla transparentnost a spolehlivost. Jak takové propojení přesně vypadá a jak mohou vypadat pracovní procesy?

Komunikace mezi partnery

Vertex používá systém řízení přeprav translogica. Aby mohl efektivněji spolupracovat se svými subdodavateli, jako je společnost DOPRAVA ZÁRUBA M & K, používá tento speditér rozhraní Tracking. Na přání firmy Vertex nahrál subdodavatel své vozy do aplikace Tracking a povolil sdílení dat. 29 vozidel je vybaveno systémem pro sledování GPS‑Force. Díky tomu může Vertex data z těchto vozidel importovat přes rozhraní a propojit je s příslušnými objednávkami přeprav. Rakušané tak mohou tyto telematické údaje jednoduše předat dál svým zákazníkům. Toto propojení umožňuje porovnat data, která přichází od GPS Force, se sjednaným termínem dodání. V dalším kroku lze vypočítat ETA. Pro transparentnost a jistotu plánování je to velký přínos. Skutečnost, že Vertex používá systém translogica jako systém řízení přeprav a DOPRAVA ZÁRUBA M & K používá poskytovatele GPS Force, nehraje žádnou roli. Všechna data se sbíhají u TIMOCOM a tam se bezpečně zpracují.

Štíhlé digitální procesy jsou konkurenční výhodou

API v logistice nejsou žádnou novinkou. Pro rozhraní musí interní IT oddělení firem vytvořit většinou drahá, dvojstranná propojení – pro každou jednotlivou partnerskou firmu. To vyžaduje relevantní IT znalosti, čas a peníze. Zákazníci TIMOCOM mohou použít jednodušší řešení. Propojení vytvoří v systému od TIMOCOM s pomocí několika kliknutí.

Vertexu dávali zákazníci stále více jasně najevo, že chtějí vidět údaje o nákladních vozech v reálném čase. „To je funkce, kterou velcí zákazníci jednoduše požadují.“

Požadavek koncových zákazníků na transparentnost je dále delegován na subdodavatele. Pokud ti mohou údaje o poloze poskytnout zadavateli, získají tím konkurenční výhodu. Slavomír Vinš, ředitel společnosti DOPRAVA ZÁRUBA M & K, potvrzuje: „Pro velké zákazníky, jako je Vertex, jsme díky výměně dat atraktivnější a můžeme díky tomu zlepšit naše postavení na dopravním trhu. Tato výměna dat je dobrý argument, který noví zákazníci rádi slyší.“ Mimoto je komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem díky tomuto propojení výrazně snazší. Matthias Wallmann od Vertexu to může potvrdit: „Když dnes chceme vědět, jestli byl nějaký nákladní vůz vyložen, nemusí to naši disponenti zjišťovat zvlášť a manuálně zadávat do našeho programu. Díky souhlasu s poskytováním dat již máme tyto informace k dispozici. Tato automatizace nám šetří obrovské množství času, který pak využíváme k další komunikaci se spedicemi, posílení vazeb s obchodními partnery a uzavírání dalších obchodů.“

Žádné manuální zadávání

Pro firmy Vertex a DOPRAVA ZÁRUBA M & K je práce od doby, kdy aplikace a rozhraní používají, podstatně jednodušší než dříve. „Tam, kde se používají rozhraní, kde dochází k automatizaci, se jen zřídka stávají chyby“, zdůrazňuje Matthias Wallmann.

Navíc je v celém procesu zajištěna bezpečnost dat, neboť součástí sítě jsou jen prověření zákazníci TIMOCOM. Telematická data mohou být předávána důvěryhodným partnerům. Zákazníci TIMOCOM však sami rozhodnou o tom, vůči kterým obchodním partnerům chtějí vystupovat transparentně. „V TIMOCOM jsme našli partnera, který má dlouholeté zkušenosti v bezpečném propojování mnoha aktérů“, říká Slavomír Vinš.

Odpadávají každodenní překážky, které jsou spojeny se souběžným používáním několika systémů. Matthias Wallmann má radost, že pracovní dobu, která se takto ušetří, lze využít jinak. Od té doby, co používá aplikaci, zaznamenala tato rakouská společnost nárůst příjmů.

DOPRAVA ZÁRUBA M & K se díky úspoře času více zaměřila na další rozvoj firmy. „Konkrétně to znamená další rozšiřování našich vlastních služeb a možnost získat více zákazníků,“ říká ředitel české spedice.

A ještě jednu výhodu firma DOPRAVA ZÁRUBA M & K získala. V uplynulých šesti měsících bylo v důsledku koronavirové krize pro tuto spedici rozhodující, aby rozšířila síť partnerů. To díky velké síti v systému TIMOCOM dobře fungovalo. Slavomír Vinš ujišťuje: „Od té doby, co používáme Smart Logistics System, jsme každopádně expandovali a získali zákazníky, které bychom předtím nezískali.“

Pro zákazníky TIMOCOM, kteří si přejí větší transparentnost při realizaci přepravy nebo chtějí GPS údaje dále zpracovávat, je aplikace Tracking ideální řešení. Z těchto dat lze odvozovat potřebné informace, které například umožňují výpočet ETA.

Propojení s dalšími partnery nabízí velké výhody pro všechny zúčastněné. Je to situace, která je oboustranně výhodná – jak pro speditéry, tak pro jejich subdodavatele. Všichni totiž ušetří spoustu času, peněz a mají možnost získat další obchodní partnery.

(PR)

Foto: TIMOCOM

spinner