STILL: tahače a plošinové vozíky LXT/LXW jsou agilní, silné a nyní ještě bezpečnější

STILL: tahače a plošinové vozíky LXT/LXW jsou agilní, silné a nyní ještě bezpečnější

20.3. - S novými konstrukčními řadami LXT 120-350 a LXW 20-30 společnost STILL nejen modernizovala a rozšířila své portfolio elektricky poháněných tahačů a plošinových vozíků, ale také zvýšila jejich bezpečnost na novou úroveň. Větší bezpečnost a vyšší výkon překládky při jízdě na rampách přináší zejména asistenční systém Descent Speed Regulation (DSR) ,který reguluje rychlost jízdy v závislosti na zatížení a úhlu naklonění.

Bez elektrických tahačů a plošinových vozíků si již moderní pracoviště nelze představit. Přístaviště, výrobci automobilů, mezinárodní letiště a nádraží, logistické společnosti, spedice a nepřeberné množství výrobních závodů na celém světě již mnoho let důvěřují kvalitě tahačů a plošinových vozíků STILL. Nyní poskytovatel intralogistických řešení z Hamburku opět rozšířil své portfolio a zaměřil ho na budoucnost. Nové elektrické tahače LXT 120-350 s tažným zatížením mezi 12 a 35 tunami a elektrické plošinové vozíky konstrukční řady LXW 20–30 (náklad na ložné ploše dvě a tři tuny, tažné zatížení šest tun) nabízejí velký výběr modulárních možností vybavení a zaujmou svou výkonností. Náročné testy v nejrůznějších odvětvích a někdy ve velmi drsných podmínkách prokázaly, že s těmito novými vozíky lze dokonale sladit efektivitu a maximální výkonnost.

Bezpečné jízdy na rampách

Odborníci ze společnosti STILL jsou velmi pyšní na svůj asistenční systém Descent Speed Regulation (DSR). Jedná se o „absolutní světovou novinku“, zdůrazňují oba experti společnosti STILL, Alexander Claus, produktový manažer pro tahače, a Janos Poppe, produktový trenér pro tahače. „Tento jedinečný systém podporuje řidiče při bezpečné jízdě na rampách a zároveň zvyšuje výkon překládky. Při tažných zatíženích až 35 tun jezdí řidičky a řidiči vždy s ohledem na situaci – a současně tak rychle, jak je možné,“ řekl Janos Poppe. Podle provedení DSR na strmých rampách monitoruje přesný sklon a aktuální hmotnost břemene a zásahem do brzdového systému s lamelovými brzdami v olejové lázni automaticky přizpůsobí rychlost příslušným podmínkám. Ve verzi Basic, která je instalována ve všech vozících, se rychlost při přejíždění klesání manuálně omezí spínačem na předdefinovanou rychlost. V na přání dodávané variantě ECO systém zobrazuje klesání na displeji a rychlost omezí na předdefinovanou hodnotu automaticky. U prémiového provedení DSR je automatické snížení rychlosti závislé na klesání, a navíc na hmotnosti připojeného přívěsu. Určení tažného zatížení probíhá prostřednictvím měření točivého momentu na hnacích motorech. „Tato velmi inovativní metoda zjišťování, při které snímáme tažné zatížení vlastně na spojce tažného zařízení, je dosud celosvětově unikátní a používá se jen u vozíků STILL,“ uvedl produktový manažer Alexander Claus.

Žádné kompromisy v technickém vybavení

Vývojáři společnosti STILL si dali záležet i na dalších technických komponentách nových vozíků. Ty tak na obou nápravách disponují hydraulickými lamelovými brzdami, které umožňují velmi výkonné a precizní brzdění, pracují bez opotřebení a téměřnehlučně.Díkygenerátorovémubrzděníelektrickéhopohonunavícpřibrzdění probíhá rekuperace energie. Parkovací brzda pracuje rovněž elektricky a aktivuje se automaticky. Vozíky konstrukčních řad LXT/LXW jsou poháněny dvěma 10,5kW motory na zadní nápravě. Trojfázové 80V motory jsou zapouzdřené a bezúdržbové. Inteligentní řízení motorů zajišťuje agilní jízdní vlastnosti, a díky pohonu s řízením otáček nedochází ani v dlouhých stoupáních ke ztrátám rychlosti. Maximální rychlost je u vozíků LXT bez břemene 25 km/h, vozík LXW dosahuje rychlosti až 23 km/h. Tahače a plošinové vozíky lze díky rychlonabíjecí zásuvce nebo integrované nabíječce nabíjet rychle a snadno bez nutnosti otevírat kapotu.

Hodně komfortu pro dlouhé pracovní dny

Nová kabina je velmi prostorná a nabízí i vysokým řidičům dostatek prostoru pro hlavu a velký prostor pro nohy. Rozmanité možnosti nastavování sedadel zajišťují komfortní pracoviště a umožňují každé řidičce či řidiči nastavení správné pozice pro neunavující práci. Samotná kabina je uložena na pryžových prvcích a je tak oddělena od podvozku kvůli tlumení vibrací. Podvozek s extra dlouhými vinutými pružinami je rovněž odpružený a poskytuje vysoký komfort jízdy a vysokou jízdní stabilitu. Díky barevnému displeji STILL Easy Control mají řidiči neustálý přehled o všech důležitých informacích – například o poloze volantu, směru jízdy, jízdním programu, rychlosti, úhlu naklonění, zatížení nebo stavu nabití. Nový volant s hlavicí dodávanou na přání umožňuje snadné a ergonomické ovládání plně hydraulického řízení. Jeho haptický povrch navíc nabízí dobré držení.

Lepší výhled pro zajištění bezpečnosti

Optimální výhled zajišťuje u nových vozíků prosklení ze všech stran. V porovnání s předchozími modely mají o 23 procent větší plochu oken. Optimální výhled do všech stran zvyšuje bezpečnost a brání poškozením. Na přání dodávaná couvací kamera usnadňuje manévrování a připojování přívěsu při couvání. Ochranu před nehodami a poškozením zboží poskytuje systém Curve Speed Control, dodávaný rovněž na přání, který v zatáčkách automaticky upravuje rychlost a zajišťuje tak bezpečné projíždění zatáček. Vozíky lze prostřednictvím volitelně dodávaného rozhraní bez problémů integrovat do řídicích systémů, jako je STILL neXXt fleet, nejinovativnější a nejvýkonnější webový portál pro optimalizaci flotil manipulační techniky. Uživatelky a uživatelé tím získávají veškeré relevantní informace pro rychlé analýzy nebo optimalizace v jediném nástroji. K dalším bezpečnostním zařízením dodávaným na přání patří mj. systémy STILL Flashlight, Safety Light 4 Plus, FleetManager a inteligentní akustický varovný signál, jehož hlasitost je vždy o 10 dB vyšší než hluk v okolí. Chodci a další účastníci dopravy jsou tak před vozíkem varováni vždy správnou hlasitostí, aniž by docházelo ke zbytečně vysokému zatížení řidičů a varovaných osob hlukem.

(pav)

Foto: STILL

spinner