Skladon pomáhá českým e-shopům do světa a rychle roste

Skladon pomáhá českým e-shopům do světa a rychle roste

8.3. - Skladon, jeden z největších českých poskytovatelů fulfillmentu pro e-shopy, pokračuje ve své misi zajistit českým e-shopům co nejjednodušší logistiku s rychlým doručením do celého světa. V minulém roce navýšil obrat o 157 % na 121 milionů a celkem ho využívá už 70 e-shopů se souhrnným obratem v řádu několika miliard korun. Společnost loni odeslala zboží do 182 zemí světa a svým klientům meziročně pomohla růst v průměru o 156 %. V následujících dvou letech plánuje Skladon expandovat s novými distribučními centry do zahraničí a současně rozšířit své ostravské prostory o více než polovinu stávající plochy.

Klíčový je pro Skladon rozvoj v oblasti ostravského Mošnova, ze kterého se v posledních letech stává multimodální nákladní hub, jemuž nechybí přímý vstup na místní nákladní letiště, bleskový přístup do čtyř okolních států, do kterých je Skladon schopen zásilky doručovat v režimu „next-day“, a brzy také přímá vlaková linka do přístavu v Antverpách. Zatímco v roce 2020 zabíral mošnovský sklad společnosti 5 000 čtverečních metrů, o rok později se rozkládá již na 10 000 metrech čtverečních a letos na jaře by měl svou plochu rozšířit o dalších 6 000 m2. Na plochu se tak Skladon stává jedním z největších poskytovatelů v Česku.

Rostlo také množství zboží, které se podařilo Skladonu uskladnit a následně odeslat, a to na téměř 4,8 milionu, což značí meziroční nárůst bezmála 100 %. Celkem Skladon vyexpedoval zboží pro 70 e-shopů o souhrnném obratu v řádu miliard korun, přičemž mezi největší zákazníky, pro které společnost kompletně zajišťuje skladování i expedici zboží, patří výrobce ponožkobot Skinners, značka outdoorového vybavení Kilpi nebo společnost nanoSPACE.

Outsourcing věří i velcí hráči, ruší své logistické divize. Malé projekty zase láká raketový růst

Zatímco dříve se firma orientovala primárně na menší obchodníky, nyní jádro tvoří převážně střední a větší e-shopy, což je zapříčiněno dynamicky rostoucí e-commerce i zvyšující se poptávkou po outsourcingu logistiky. A outsourcingu začínají věřit i ti největší. Průměrný zákazník se společností Skladon odešle měsíčně 1 700 zásilek, větší zákazníci pak násobně více, přičemž mezi nejčastěji odeslané položky patří zboží z oblasti módy, kosmetiky, zdraví, stejně tak knihy, hračky pro děti, chovatelské potřeby nebo hardware.

V českém prostředí patří mezi nejvýraznější klienty Skladonu outdoorová značka Kilpi, která využívá fulfillment k prodeji po celé Evropě, nebo výrobce sportovní a volnočasové obuvi Skinners, jemuž Skladon zajišťuje distribuci do celého světa. Společnost nanoSPACE, která se v době pandemie musela rychle přizpůsobit raketově narůstající poptávce, využívá Skladon ke kompletní logistice. Podobně je tomu u českého výrobce menstruačních kalhotek Snuggs, kterému společnost pomáhá s expanzí za hranice. V roce 2021 navázal Skladon spolupráci také se zahraničními výrobci, mezi které se řadí americký výrobce bot či švýcarská farmaceutická společnost.

„Uplynulý rok pro nás byl tím vůbec nejdynamičtějším za celou sedmiletou historii Skladonu. Lidé se naučili nakupovat online a e-shopy zjistily, že pokud jim chtějí doručit tu nejlepší možnou zákaznickou zkušenost, je potřeba celý proces skladování a logistiky zefektivnit. To je jeden z důvodů, proč si firmy nacházejí cestu k outsourcingu a proč bude tento trend v budoucnu stále výraznější. Skladon má ty nejlepší předpoklady být pro obchodníky hledající fulfillment první volbou – máme skvělou technologiii, perfektně nastavené procesy i zázemí unikátního multimodálního logistického centra, ze kterého zásilky bleskově dopravíme do celého světa,” řekl CEO a spoluzakladatel Skladonu Konstantin Margaretis.

Majitelé e-shopů chtějí logistiku řešit jednoduše v mobilu, význam přehledných dat roste

Pomoci udržet tu nejlepší možnou zákaznickou zkušenost i při rychle rostoucích objemech odbavovaných zásilek má obchodníkům pomoci také aplikace MySkladon. Ta byla navržena tak, aby splňovala nejmodernější technické požadavky v oblasti skladového hospodářství – klientovi dovolí spravovat jeho sklad odkudkoliv na světě a zároveň si tak detailně pohlídat spolehlivost doručení zásilek koncovému zákazníkovi. Do budoucna bude aplikace ještě více otevřená klientům, aby mohla pružně reagovat na jejich okamžité potřeby a pomohla jim dále posouvat spokojenost koncových zákazníků. Další vývoj produktu je ve Skladonu vnímán jako maximální priorita a proto byl také vyčleněn samostatný produktový tým. Ten by již během letošního roku měl připravit novinky, které klientům pomůžou mimo jiné i s byznysovým rozhodováním.

„Rychlý růst a plánované zahraniční expanze kladou na produkt čím dál vyšší nároky. Proto jsme se rozhodli posílit produktový tým i RnD oddělení a v roce 2022 chceme inovovat ještě rychleji. Ač si pod fulfillmentem lidé nejspíš představí hlavně sklady a balíky, považujeme se primárně za technologickou firmu, ve kterém hraje klíčovou roli neustálý vývoj a inovace na backendu, ve frontendových aplikacích i v oblasti integrací s dalšími komponenty světa e-commerce. Technologii a preciznost založenou na datech a prediktivních modelech pak můžeme přenést i do hmotného světa palet a zásilek,” doplnuil Konstantin Margaretis.

Mise 2022: Jednoduchá cesta do světa pro e-shopy všech velikostí

V nadcházejícím roce se chce Skladon připravit na plánovanou zahraniční expanzi a výstavbu distribučních center na dalších klíčových trzích. Největší zájem o své služby zaznamenává Skladon především u klientů v západní a jihovýchodní Evropě, přičemž největší potenciál vidí u společností s rychloobrátkovým zbožím do 15 kg ze segmentů oděvů, obuvi, doplňků stravy, kosmetiky, her a potřeb pro děti. Jedním z cílů je také intenzivněji vytěžit potenciál již navázaných spoluprací s největšími internetovými tržišti, jako je Alza, Allegro, eBay či Amazon.

(pav)

Foto: Skladon

spinner