4. prosince 2025, red
5.12. - Zakladatelka a majitelka REXY Group, Vlasta Šilarová, získala ocenění Výjimečná podnikatelka 2025 v rámci 18. ročníku projektu Ocenění Českých Podnikatelek. Porota vyzdvihla její schopnost dlouhodobě posouvat český retail směrem k mezinárodním standardům a budovat firmu, která propojuje design, technologie a řízení do jednoho integrovaného systému. Do finále letošního ročníku postoupilo 124 podnikatelek (z 2 123 semifinalistek vybraných z 23 727 firem), porota spolu s odborným garantem projektu ocenila vítězky v osmi kategoriích.
„Ocenění Výjimečná podnikatelka si velmi vážím. Tato kategorie oceňuje ženy, které svým podnikáním obohacují trh i společnost, bez ohledu na velikost firmy – a být mezi nimi je pro mě obrovská čest,“ řekla Vlasta Šilarová a dodala: „Toto ocenění vnímám jako uznání za práci celého našeho týmu. Retail je obor, který se neustále vyvíjí, a my chceme být mezi těmi, kdo tento vývoj aktivně formují. To je závazek, který nás provází od samého začátku.“
Kategorii Výjimečná podnikatelka si také letos vzala pod svou patronaci ČSOB, která v soutěži dlouhodobě podporuje ženy s přesahem do inovativních, sociálních a enviromentálních aktivit. V nominaci Vlasty Šilarové tak letos zviditelnila společnost, pro kterou jsou inovace jejím každodenním řemeslem.
„Inovace byly, jsou a budou podmínkou nezbytně nutnou, nikoli postačující, pro dlouhodobý a trvalý podnikatelský úspěch nehledě na obor podnikání či velikost podniku. Stěží najdeme firmu, která nemusí čelit konkurenčnímu tlaku, a právě schopnost pružně a efektivně reagovat na moderní trendy doby a měnící se potřeby trhu bývá často klíčovým diferenciátorem,“ řekl Martin Pěchouček, ředitel útvaru Rozvoj obchodu a udržitelnosti komerčního bankovnictví ČSOB.
Od vize ke skutečnosti
Vlasta Šilarová REXY Group založila s cílem propojit všechny klíčové disciplíny potřebné pro tvorbu inovativních retailových prostor – od architektury a designu až po výrobu, stavbu, technologie a instalaci. „Na trhu chyběla firma, která by byla jednak skutečným retail expertem a zároveň nabízela komplexní přístup a full servis a posouvala český retail na mezinárodní úroveň. Tato vize nás provází od začátku napříč všemi etapami rozvoje,“ řekla zakladatelka.
REXY Group má za sebou více než 800 projektů pro značky jako Estée Lauder, L’Oréal, BENU, Dr. Max, Lego, Adidas, Giorgio Armani nebo Dior. První velký růst nastal po vstupu do segmentu prémiové kosmetiky a dermokosmetiky, kde retail expertíza, kvalitní design i perfektní provedení patří k zásadním kompetitivním výhodám. Toto období expanze zároveň potvrdilo i mezinárodní uznání – v roce 2020 byla REXY Group zařazena do prestižního žebříčku FT 1000 deníku Financial Times, který oceňuje nejrychleji rostoucí evropské firmy.
„Vyvrcholením tohoto vývoje pak bylo otevření flagshipstore BJUT by Dr. Max v roce 2024, konceptu, který unikátně propojuje svět zdraví a prémiové kosmetické péče,“ dodala Šilarová.
Vše pod jednou střechou
Základem fungování firmy je retail expertíza a 360° retail solutions model, který umožňuje dodat skutečně komplexní řešení s jasnou přidanou hodnotou. Třetím klíčovým pilířem je know-how retail expertů. Tento model se ukázal jako efektivní nejen na českém trhu, ale i v zahraničí, kde REXY Group realizovala projekty v Maďarsku, Beneluxu, na Slovensku či ve Švýcarsku. „Náš růst stojí na systematickém prohlubování odbornosti. Každý rok si stanovujeme konkrétní oblast, v níž chceme zvýšit kvalitu i efektivitu. Tento přístup je pevnou součástí naší DNA a umožňuje nám reagovat na rychlé proměny retailu,“ uvedla majitelka.
Takto přístup však vyžaduje precizní řízení procesů i práci multidisciplinárního týmu. „Největší hodnotou firmy jsou lidé – jejich energie, odpovědnost a chuť učit se. Profesní dovednosti lze doplnit, správný mindset nikoli,“ dodala Šilarová. Symbolickým potvrzením tohoto přístupu je fakt, že její první stážista je dnes po více než dvanácti letech CEO celé společnosti.
Smart technologie a design dostupný i malým provozovnám
REXY Group letos vstoupila do další fáze rozvoje, která má potenciál ovlivnit podobu českého retailu v příštích letech. Klíčovou roli v ní hraje nově založená divize SMART°, zaměřená na chytré řízení vnitřních prostor, automatizaci řízení technologií i energií – SMART° interiéry. Tím přirozeně doplňuje komplexní přístup a full-servis model a posiluje synergii mezi divizemi REXY, DEX a STAVEX. „Smart řešení budou standardem budoucího retailu. Jde o místa, kde se setkává design, technologie, data a efektivní provoz. SMART° je logická evoluce toho, co už děláme,“ řekla Šilarová.
Druhým strategickým směrem je vybudování odborné platformy pro segment small retail, která bude propojena s e-shopem s profesionálními řešeními pro menší provozovny. Cílem je zpřístupnit kvalitní design i malým podnikatelům a zvýšit estetickou i funkční úroveň obchodních prostor napříč celým trhem – nejen u prémiových značek.
Retail jako prostor pro změnu i příležitost
Díky kombinaci dlouhodobé strategie, technologických inovací a důrazu na kvalitu chce REXY Group i nadále patřit k firmám, které pomáhají definovat podobu českého retailu a držet krok s nejmodernějšími evropskými trendy. „Retail má obrovský potenciál k proměně. Pokud dokážeme propojit estetiku, funkčnost a technologii, můžeme vytvářet prostory, které budou dlouhodobě udržitelné, chytré a přínosné pro zákazníky i značky,“ dodala Vlasta Šilarová.
O projektu Ocenění Českých Podnikatelek
Ocenění Českých Podnikatelek je dlouhodobý projekt, který každoročně vyzdvihuje ženy, jež úspěšně podnikají na českém trhu a svým přístupem inspirují ostatní. Hodnocení v soutěži probíhá podle Indexu CRIBIS odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, na základě veřejně dostupných ekonomických údajů českých firem za poslední tři roky (2023–2025). Letošní 18. ročník se konal v úterý 25. listopadu 2025 v Praze a ocenil výjimečné podnikatelky v několika kategoriích podle velikosti firem i společenského přínosu.
V letošním roce bylo ze 23 727 společností vybráno 2 123 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky, z nich vzešlo 124 finalistek. Více než 400 podnikatelek se soutěže účastnilo vůbec poprvé. Obrat podniků vedených finalistkami dosáhl v roce 2024 obrat přibližně 4,5 miliardy korun, přičemž dohromady zaměstnávají více než 2000 lidí. Téměř sedm desítek firem z finálového výběru vede rodinné podniky a více než 50 se projektu zúčastnilo poprvé.
(red)
Foto: REXY Group