​GLP chce postavit u bratislavského letiště jednu z nejmodernějších obchodních zón

​GLP chce postavit u bratislavského letiště jednu z nejmodernějších obchodních zón

27.9. - Společnost GLP, developer obchodních a průmyslových nemovitostí, plánuje vybudovat jednu z nejmodernějších komerčních zón na Slovensku, která bude situována v lokalitě Pharos nedaleko bratislavského letiště. Takzvanou „Obchodní zónu GLP Bratislava“ bude tvořit pět jednopodlažních nízkoenergetických budov šetrných k životnímu prostředí, jež budou plně využívat potenciálu obnovitelných zdrojů.

Společnost GLP předložila příslušným úřadům návrh záměru na výstavbu moderního víceúčelového areálu v komerční zóně Pharos, který poskytne prostory pro různé druhy podnikání. Komplex je navržen k využití jako prodejní showroom, pro technologický vývoj a výzkum či pro robotizovanou logistiku.

Projekt je koncipován jako energeticky šetrný a bude obsahovat řadu inovativních prvků: „Elektřinu vyrobí střešní fotovoltaické panely, teplo zajistí tepelná čerpadla, dešťová voda poslouží jako užitková. K dispozici bude inteligentní systém měření a sběru dat, který umožní monitorovat spotřebu tepla a chod zařízení v budově. Cílem je podstatně snížit provozní náklady a zároveň usnadnit údržbu,“ uvedl Jan Palek, ředitel společnosti GLP pro Slovensko a Česko.

GLP hodlá celý areál citlivě začlenit do okolní zástavby, a to formou parkové úpravy, která prostor otevře návštěvníkům: Budovy budou volně přístupné, nebudou oploceny. Zeleň tak zpříjemní pobyt uvnitř i vně obchodní zóny. Bezpečný chod parku zajistí moderní technologie a CCTV kamery.

„Chceme ukázat, že obchodní a průmyslové zóny mohou být šetrné k životnímu prostředí. Máme značné zkušenosti s výstavbou komerčních zón při využití moderních technologií a inovací. Tento model výstavby s velkým úspěchem aplikujeme v celém středoevropském regionu," dodal Jan Palek.

Moderní pojetí obchodních zón v duchu ESG se vyplácí

Důraz společnosti GLP na společenskou odpovědnost – ESG – tedy aby areály sloužily nejen zákazníkům, ale i svému okolí, se totiž vyplácí. Přitahuje do obchodních parků významné společnosti z oblasti e-komerce a technologického vývoje.

Například populární e-shop Alza využívá prostory GLP Parku Praha Chrášťany jako prodejní showroom a pro distribuci zboží. Pro návrh a konstrukci závodních vozů využívá Škoda Motorsport speciálně navržené prostory GLP Parku Mladá Boleslav. „Pro tento druh firem chceme vybudovat i bratislavský obchodní park,“ dodal Jan Palek.

(lan)

Vizualizace: GLP

spinner