Václav Svoboda (O.K. Trans Praha) pro DN

„Zákazníci dnes chtějí služby rychleji, lépe a levněji“

„Zákazníci dnes chtějí služby rychleji, lépe a levněji“

Logistická společnost O.K. Trans Praha v červnu zamíří do Mnichova na mezinárodní veletrh transport logistic. Představí na něm komplexní dopravní a logistická řešení, která poskytuje svým klientům. O tom, co O.K. Trans Praha od účasti na veletrhu očekává a jak se jí daří v měnícím se prostředí dopravně-logistického trhu, jsme hovořili s manažerem jejího obchodu a marketingu Václavem Svobodou.

S čím O.K. Trans Praha přichází na veletrh transport logistic do Mnichova?

„Stejně jako v předchozích letech se společnost O.K. Trans Praha i letos představí na prestižním veletrhu transport logistic, který se v Mnichově koná již třicet let. Na veletrhu se scházejí přední hráči pro logistiku, dopravu, IT a řízení dodavatelských řetězců. Proto na něm nemůžeme chybět ani my. Víme, že jde pro nás i pro naše zákazníky o důležitou akci. Již v minulých ročnících se nám potvrdilo, že se jedná o velkou příležitost pro prezentaci a představení společnosti, nabízených služeb a možnost budování kontaktů u potencionálních klientů, navázání nových a posílení stávajících partnerství.

Ekonomické ochlazení minulých let se stalo zvláštním auditem či prověrkou každého podnikajícího subjektu v jakémkoliv oboru a každý ze subjektů, který takovým auditem prošel a uspěl, má pomyslný certifikát, který nelze umístit vedle těch minulých, ale je možná cennější. V neposlední řadě chceme tedy dát najevo našim stávajícím a budoucím zákazníkům, že jsme jeho držiteli.“

Které oblasti vašich služeb prošly v posledním roce největším rozvojem?

„O.K. Trans Praha je silná, stabilní společnost s dvacetiletou tradicí a zkušenostmi v oboru, která neustále usiluje o udržení a zvyšování kvality poskytovaného servisu a o hledání nových řešení s cílem uspokojit vyvíjející se a měnící se individuální potřeby zákazníků. Na poptávku klientů O.K. Trans Praha reaguje inovací a rozšiřováním služeb (například zřízením vlastního daňového skladu včetně finančních záruk v roce 2012, či podílem na vývoji certifikovaných vozidel pro převoz pneumatik).

V roce 2011 jsme podstoupili certifikaci systému IFS Logistic – storage and transport a splnili podmínky certifikátu na Higher Level. Tuto skutečnost vnímáme jako další vysvědčení o kvalitě našeho logistického servisu. Disponujeme moderním vozovým parkem čítajícím 280 vozidel ekologické třídy Euro 5, který pravidelně obnovujeme.“

Jak hodnotíte současnou situaci z hlediska dalšího rozvoje poskytovaných služeb?

„Jednoznačně chceme pro naše klienty poskytovat komplexní dopravní a logistická řešení a musíme neustále rozvíjet všechny oblasti poskytovaných služeb, hledat optimalizace a inovace. Plánujeme rozvoj aktivit v dalších odvětvích jako je farmaceutický průmysl, oblast automobilového průmyslu a oblast distribuce alkoholických a nealkoholických nápojů. Ekonomické ochlazení nás též přimělo k zamyšlení nad středními a menšími zákazníky, pro něž je synergie skladování a distribuce velkou příležitostí k úsporám logistických nákladů. Pro nás růst synergie představuje možnost se lépe vyrovnávat s rostoucím tlakem trhu na efektivnost jednotlivých služeb.“

Ekonomika stále prochází složitou situací. Jak tento vývoj změnil požadavky klientů a jak jste na tyto změny zareagovali?

„Požadavky typického dnešního zákazníka by se daly charakterizovat jako rychleji, lépe a levněji. Zásobování je četnější a po menších dávkách než v minulosti a odráží snahu vázat méně kapitálu v zásobách, a přesto si zachovat nebo zvýšit pružnost. Zachovat efektivnost procesů pak znamená zvýšit synergii zbožových toků jak ve skladování, tak i distribuci. Z těchto důvodů jsme právě zřídili vlastní daňový sklad s poskytováním vlastní finanční záruky, abychom tak přilákali mezi naše zákazníky i střední a menší podniky.“

Pavel Toman

spinner