29. dubna 2013

PRAHA (29.4.) – Nákladní dopravu z pražské čtvrti Spořilov, na kterou si místní stěžují, by mohla podle ministerstva dopravy do pěti let pomoci odvést nová silnice mezi Slaným a Velvary. Přesměrovala by díky napojení na dálnici D1 přinejmenším kamiony na trase ze severozápadu na jih. Zaznělo to na veřejném slyšení ke dvěma peticím, v nichž Spořilovští požadovali urychlené řešení situace.
Náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) řekl, že požadovaná výstavba protihlukového tunelu by stála 2,5 miliardy Kč a trvala by šest let. Letos v září by se mohla začít budovat protihluková opatření kolem spořilovského Plácku, slíbil náměstek. Petenti tvrdí, že dosavadní protihluková opatření jsou nedostatečná. K jejich požadavkům patřilo také vybudování protihlukového povrchu silnic.
Nosek hájil plánované rozdělení dopravy mezi Spořilovskou ulici a ulici 5. května, která má přímou návaznost na D1. „Všechno, co děláme, děláme s ohledem na to, abychom ulehčili větší části obyvatel, a s tím vědomím, že bohužel ale zatížíme doufejme menší část obyvatel,“ uvedl Nosek. Reagoval tak na námitky tvůrců jedné z petic, jimž se rozdělení dopravy vadí.
Obě skupiny se shodovaly na tom, že nejlepším řešením by bylo dobudování běchovické části pražského okruhu, což podporoval i místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos. Ta bude ale kvůli sporům o pozemky a námitkám ekologů vybudována nejdříve za deset let.