Toll Collect

Výběr mýta na spolkových silnicích úspěšně odstartoval

Výběr mýta na spolkových silnicích úspěšně odstartoval

Přesně v 0.00 hodin byl 1. srpna zahájen výběr mýtného na 1135 kilometrech čtyřproudových německých spolkových silnic, které mají charakter dálnice. Po pětiměsíčních přípravách systém pracuje spolehlivě a bez problémů.

Pro přenos úseků tras do palubních jednotek (on-board units, OBU) byla původní kapacita jejich paměti rozšířena o více než 20 procent.

Na počátku července začala společnost Toll Collect nahrávat provozní data do více než 723 tisíc OBU, které jsou instalovány v německých i zahraničních vozidlech. Při aktualizaci provozních dat si jednotky ihned po nastartování kamionu automaticky stáhnou informace. Předpokladem je, že se vozidlo nachází v Německu anebo v blízkém pohraničí. Kromě toho byly novými daty o úsecích vybaveny také systém zaúčtování na internetu a 3500 terminálů na poplatkových místech.

Spolkový úřad pro nákladní dopravu (Bundesamt für Güterverkehr, BAG) dozírá na dodržování mýtné povinnosti na spolkových silnicích pomocí kontrolních vozidel. V rámci takzvaných mobilních kontrol mohou pracovníci BAG vozidla za jízdy a v plynulém provozu kontrolovat. Navíc využívají přenosná kontrolní zařízení, která mohou nasazovat na různých místech a v libovolnou dobu.

Po osmi letech od zahájení výběru mýta pro nákladní vozidla nad 12 tun přípustné celkové hmotnosti hodnotí společnost Toll Collect celý projekt pozitivně. „Od roku 2005 kontinuálně zajišťujeme miliardové příjmy pro spolkový rozpočet. Zároveň registrujeme potěšitelně vysokou akceptaci ze strany uživatelů. Přitom jsme mohli postupně snižovat provozní náklady. Aktuálně dosahují 11,2 procenta příjmů,“ uvedl předseda představenstva společnosti Toll Collect GmbH Hanns-Karsten Kirchmann.

Spolehlivý a nákladově výhodný mýtný provoz má pro společnost Toll Collect nejvyšší prioritu. Od roku 2005 byly provozní náklady sníženy o jednu třetinu. Celková evidenční kvóta, důležitý kvalitativní ukazatel přesnosti a spolehlivosti mýtného provozu, je přitom na úrovni 99,9 procenta.

U společnosti Toll Collect bylo ke konci června letošního roku zaregistrováno kolem 147 000 německých a mezinárodních dopravních a logistických firem s téměř 940 000 kamiony. V těchto vozidlech je v současné době instalováno více než 723 tisíc palubních přístrojů pro automatický výběr mýta.

Zahraničních vozidel je těsná nadpoloviční většina

Podíl zahraničních vozidel s OBU se přitom dále zvýšil na 51,7 procenta. V uplynulém roce to bylo kolem 44 procent. Ekologický vliv mýta pro nákladní automobily se projevil i v letošním roce: Podíl výhodnějších emisních tříd Euro 5 a EEV třída 1 na celkovém jízdním výkonu do konce června vzrostl na přibližně 76 procent.

Výběr mýta spočívá v kombinaci satelitní technologie s technologií mobilní komunikace. Aktualizace dat o úsecích a tarifech se provádí bezdrátově, a není pro ni proto zapotřebí žádné infrastruktury na silnicích.

Další informace na: www.toll-collect.de

(PR)

spinner