Volvo Trucks

Volvo představilo nejsilnější sériové nákladní vozidlo

Společnost Volvo Trucks představila na začátku ledna nejvýkonnější sériově vyráběné nákladní vozidlo. Motor posledního modelu Volvo FH16 poskytuje maximální výkon 515 kW (700 k) a točivý moment 3150 Nm. Dosud nabízela vlajková loď švédského výrobce maximální výkon „jen“ 485 kW (660 k). Novou silnější verzi bude podle českého zastoupení výrobce možno objednávat již během několika týdnů.

Základní zadání pro vývoj nejsilnějšího vozidla na jaře roku 2006 znělo zvýšit výkon motoru, snížit emise a udržet spotřebu pohonných hmot na stejné úrovni.

Model FH16 je určen pro nejtěžší podmínky, vlastnosti jeho nejsilnější verze proto výrobce ještě před uvedením na trh testoval v extrémních provozních podmínkách. Součástí zkoušek byla jízda v tzv. silničních vlacích v australské poušti, svoz dřeva v severním Švédsku i provoz ve Skalistých horách ve výšce více než 3600 metrů.

Při všech těchto testech se podle výrobce potvrdilo, že zvýšení výkonu se neprojevilo na vyšší spotřebě. Podle prezidenta a výkonného ředitele Volvo Trucks Staffana Juforse zůstala hodnota spotřeby na úrovni verze FH16 660.

Vedle vyššího výkonu při stejné spotřebě a nižších emisí (již podle požadavků normy Euro 5) se nový motor ve srovnání s předchozím modelem vyznačuje i o 2 dB(A) nižší hlučností při provozu na volnoběh.

Pohon nejsilnějšího sériově vyráběného nákladního vozu zajišťuje šestnáctilitrový vznětový šestiválec s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu Volvo D16G s výkonem 515 kW (700 k) a točivým momentem 3150 Nm. Volvo jej vyvinulo z předchozí verze o výkonu 485 kW (660 k). V nabídce švédského výrobce nicméně nadále zůstávají předchozí verze o výkonu 397 kW (540 k), 441 kW (600 k) a 485 kW (660 k).

Motor Volvo D16G je standardně vybaven novou, elektronicky ovládanou výfukovou brzdou EPG s výkonem 230 kW. Alternativou může být motorová brzda VEB+ (Volvo Engine Brake) s brzdným výkonem 425 kW.

(lan)

www.volvotrucks.com

spinner