Volvo

Volvo nabízí v podobě nového modelu FM univerzální vozidlo pro dopravce

Volvo nabízí v podobě nového modelu FM univerzální vozidlo pro dopravce

Společnost Volvo Trucks představila v dubnu na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu nový model Volvo FM. Díky své flexibilitě a efektivitě by měl pokrýt potřeby většiny dopravců. Novinka se vyznačuje zdokonalenou kabinou a novým systémem Volvo Dynamic Steering, který zvyšuje pohodlí řidiče i bezpečnost jízdy. „Volvo Dynamic Steering je technickou inovací světové třídy. Řidiči nákladního vozu přináší výhody za všech provozních podmínek díky tomu, že vytváří bezpečnější, pohodlnější a zajímavější pracovní prostředí. Na dálnici poskytuje dynamické řízení výjimečnou směrovou stabilitu. A při nízkých rychlostech je i těžce naložené nákladní vozidlo tak snadno řiditelné, že se dá řídit s minimálním úsilím,“ řekl prezident společnosti Volvo Trucks Claes Nilsson.

K vynikajícímu chování nového modelu na silnici přispívá zdokonalené zavěšení kol. „Zážitek z řízení nového modelu Volvo FM těží z našich nejnovějších inovací. Jízda po silnici je jistější, s lepší stabilitou proti převrácení. Pro dosažení lepší spotřeby paliva je u nového modelu FM k dis-pozici také systém I-See, který může snížit spotřebu paliva až o pět procent,“ řekl dále Claes Nilsson. Nižší hmotnost, nové konfigurace náprav, zvýšená flexibilita podvozku a jasná rozhraní pro stavitele nástaveb pak umožňují uživatelům, aby si vozidlo přizpůsobili přesně svým potřebám.

Důraz na pohodlí řidiče

Kabinu nového modelu Volvo již tradičně navrhlo tak, aby řidič měl co největší pohodlí a jeho práce byla jednodušší. Vedle ergonomicky navržených ovládacích prvků a palubní desky natočené směrem k řidiči nabízí kabina také větší kapacitu úložných prostor, než tomu bylo u předchozího modelu. Pohodlný nástup do vozidla řidiči usnadňuje umístění budky nízko v rámu, což zároveň zlepšuje i výhled z vozidla. Podobně jako u nového modelu FH bylo klasické ocelově stylizované logo posunuto výše, přímo pod čelní sklo. V zájmu co nejvyšší bezpečnosti na pracovišti řidiče je kabina vyrobena z vysokopevnostní oceli a byla podle výrobce testována podle nejpřísnějších bezpečnostních kritérií na světě.

Příbuznost s novým modelem Volvo FH podtrhují také nové světlomety s výraznými liniemi a snadnou údržbou. Nové sedadlo lze naklonit o čtyři stupně více vpřed a loketní opěrky jsou nyní o 10 milimetrů užší než u předcházejícího modelu. To zabezpečuje větší rozsah možného nastavení a tím i vhodnější pozici pro řízení, zejména pro vyšší řidiče. Nové sedadlo rovněž poskytuje dokonalejší bederní a postranní oporu a řidič má k dispozici více místa pro nohy, protože poloha klíčku zapalování na přístrojové desce byla změněna. Řidiči ocení i další novinku – možnost stáhnout si aplikaci pro mobilní telefon My Truck, která jim umožňuje vzdáleně kontrolovat a ovládat některé z funkcí nákladního vozidla.

Jedenácti- a třináctilitrové motory

Nový model Volvo FM se uvádí na trh se širokou řadou výkonových variant jedenácti- a třináctilitrových motorů splňujících požadavky normy Euro 6, které vstoupí v platnost v lednu příštího roku. Motor D13 je dostupný s výkony od 309 do 368 kW (od 420 do 500 k), zatímco motor D11 pokrývá rozsah od 243 do 331 kW (od 330 do 450 k). „Dále jsme zdokonalili naši technologii selektivní katalytické redukce. Nové motory Euro 6 nabízejí vynikající výkony v kombinaci s vysokou úsporností,“ řekl produkt manažer motorů společnosti Volvo Trucks Astrid Drewsen.

Tři řízené nápravy

V nabídce švédského výrobce je i nový podvozek tridem 8×2 pro aplikace se třemi řiditelnými nápravami, jednou vepředu a dvěma vzadu, na podvozku 8×2 se dvěma předními nápravami. „Toto uspořádání poskytuje mnohem menší poloměr otáčení bez toho, aby pneumatiky nákladního vozu poškozovaly povrch vozovky, což je vynikající v oblastech s omezeným prostorem, jako jsou například zemědělské dvory,“ řekl k tomu expert společnosti Volvo Trucks na podvozky Peter Frleta.

Systém I-See šetří palivo

Rovněž u modelu FM společnost Volvo Trucks nabízí systém I-See, který je doplňkem převodovky I-Shift a jenž byl poprvé použit u nového modelu FH. Systém I-See byl vyvinut především pro vozidla v dálkové dopravě a může snížit až o pět procent spotřebu paliva. Technologie elektronicky registruje informace o topografii silnice, po níž nákladní vůz projíždí, a ukládá je do paměti pro využití při další jízdě po stejné trase. V rozšířené verzi systému lze informace stahovat i v předstihu od ostatních vozidel. „To znamená, že systém I-See může poskytovat plné výhody už tehdy, když řidič projíždí příslušný úsek cesty zcela poprvé,“ řekl manažer vývoje systému I-See Anders Eriksson. Ke snížení spotřeby však přispívají i další systémy či služby, jako například systém Dynafleet modul Fuel & Environment, nová služba Fuel Advice (Palivová poradna) či kurz ekonomické jízdy Efficient Driving. Výrobu nového modelu FM Volvo pro evropské zákazníky zahájí letos v září.

(lan)

www.volvotrucks.cz

spinner