16. června 2014

Volksagen představil v dubnu v areálu Motorland Bělá svá užitková vozidla s pohonem všech kol. Návštěvníci setkání s názvem 4Motion Experience si tak mohli sami vyzkoušet, jak se modely Amarok, Multivan, Caravelle, Transporter či Caddy chovají nejen v lehkém, ale i těžkém terénu.
Pohon všech kol má u užitkových vozidel Volkswagen dlouhou tradici. Do vývoje terénní verze modelu Transporter druhé generace se čtyřmi poháněnými koly se výrobce pustil již v roce 1971. Na přelomu let 1975 a 1976 tento automobil absolvoval náročné jízdní zkoušky v pouštním terénu alžírské Sahary a prokázal, že vývojový program je perspektivní. A pět dalších prototypů bylo zhotoveno v roce 1978. V roce 1985 pak již byl představen Transporter Syncro odvozený z typu T 3 třetí generace. Nová generace užitkového vozu Volkswagen Transporter a jeho MPV verze Multivan přišla v roce 2003, a to i s novou technologií pohonu všech čtyř kol. Na rozdíl od modelů předchozí generace T 4, které stejně jako T 3 pro rozdělování přenášeného výkonu využívaly viskózní spojku, dostal nový Volkswagen Transporter spojku švédského výrobce Haldex. Došlo i ke změně názvu modelů s pohonem všech kol – zatímco dříve nesly tyto vozy označení Syncro, nově se označují 4Motion.
Crafter Achleitner
Následovník řady LT, model Crafter ve verzi 4Motion, je vybaven pohonem všech kol Achleitner. Je koncipován pro provoz v extrémním terénu, aby vyhověl stále četnějším požadavkům zájemců o terénní lehké užitkové vozy. Zejména poskytovatelé alternativních energetických zdrojů se musí často dostávat do oblastí, v nichž se jen málokdy nachází nějaká infrastruktura. Ovšem vozidla s pohonem všech kol zařazují do svých vozových parků stále častěji také stavební společnosti, záchranné služby, technické pomocné závody nebo hasičské a policejní sbory. Crafter 4Motion s pohonem všech kol se dodává ve všech známých karosářských variantách – jako kombi, skříňová dodávka, podvozek či valník s jednoduchou nebo dvojitou kabinou, s různými rozvory a výškami střechy.
Caddy 4Motion
Také třetí generace modelové řady Caddy se po pěti letech na trhu dočkala v roce 2009 pohonu všech kol. Hned od uvedení verze 4Motion byla k dispozici jako skříňový vůz, Kombi nebo Life. Cross Caddy je prvním členem rodiny Cross, který je nabízen na přání s trvalým pohonem všech kol. Systém 4Motion rozděluje hnací sílu nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex. Systém pohonu všech kol 4Motion je nabízen pro modely Cross Caddy 2.0 TDI s výkonem 81 kW/110 k, respektive 103 kW/140 k.
Amarok
S modelem Amarokem vstoupil Volkswagen do třídy pickupů střední velikosti. Amarok není pouhou čtvrtou modelovou řadou značky Volkswagen Užitkové vozy, ale také prvním v Německu vyvinutým pickupem jednotunové třídy. Amarok v sobě spojuje robustnost, která je od pickupu vyžadována, s inovativními technologiemi, vysokými bezpečnostními standardy, špičkovými hodnotami spotřeby paliva, komfortem a s prvotřídní ergonomií. Pro přenos hnací síly nabízí Amarok tři varianty pohonu – každý na míru upravený pro specifický trh: stálý pohon všech kol, zapínatelný pohon všech kol a pohon zadní nápravy. Základní verze Amaroku je vybavena pohonem zadních kol a je určena převážně těm zákazníkům, kteří si vybírají pickup zejména kvůli jeho typu karoserie a všestrannému využití.