​​​​​​Vlajkovou lodí expozice Mercedes-Benz na veletrhu GPTS byl model eCitaro

​​​​​​Vlajkovou lodí expozice Mercedes-Benz na veletrhu GPTS byl model eCitaro

Na konci května se ve Stockholmu uskutečnil veletrh řešení pro veřejnou dopravu GPTS (Global Public Transport Summit), který pořádala Mezinárodní asociace veřejné dopravy UITP. Automobilka Mercedes-Benz zde představila plně elektrický nízkopodlažní městský autobus eCitaro a celý systém služeb pro městskou e-mobilitu včetně inovativních digitálních služeb.

Úspěšný model Citaro nabízí Mercedes-Benz v řadě verzí – jako samostatný autobus, jako kloubový autobus, v krátkém provedení, s nízkým vstupem i pro meziměstskou dopravu. CapaCity je doporučen pro vytížené trasy s velkým počtem cestujících. Tento velkokapacitní vůz vychází ze základu modelu Citaro, má celkem čtyři nápravy a jeho délka je 21 metrů.

Elektrobus eCitaro je velmi úsporný, přitom jeho baterie disponují vysokou kapacitou. Zákazníci z řad městských dopravních podniků mohou zvolit rovněž provedení Citaro NGT na bioplyn, které má ve srovnání s konvenčními autobusy na motorovou naftu výrazně nižší emise. Citaro s hybridním pohonem byl zvolen Autobusem roku 2019.

Autobus Mercedes-Benz Citaro se může pochlubit také vysokou mírou bezpečnosti. Unikátní je asistenční brzdicí systém Preventive Brake Assist, který v případě hrozící srážky aktivně zahájí brzdicí manévr. Asistenční systém Sideguard Assist upozorní na vybočení vpravo i na překážky nacházející se podél vozidla. Oba asistenční systémy chrání slabší účastníky silničního provozu, jako jsou například chodci nebo cyklisté.

Mercedes-Benz má v portfoliu produktů také zkrácenou verzi Sprinter City 75 s oceněním Minibus roku 2019. Autobus má délku 8,5 metru a nabízí pohodlný prostor pro až 38 cestujících. Maximální hmotnost vozidla je 6,8 tuny, pro tento model byla speciálně vyvinuta zesílená zadní náprava se vzduchovým odpružením.

Systém e-mobility zahrnuje pohony, nabíjecí infrastrukturu, plánování

tras, telematiku, servis a školení odborných zaměstnanců. Digitální služby Omniplus monitorují systémy vozidla v reálném čase, propojují telematiku, kontrolují odjezdy podle jízdního řádu a poskytují podporu při zajišťování dodávek náhradních dílů.

(red)

Foto: EvoBus

spinner