Renault Trucks Optifuel Challenge 2015

V Lisabonu se uskutečnila finále soutěže o nejlepšího řidiče

V Lisabonu se uskutečnila finále soutěže o nejlepšího řidiče

Pátým nejlepším řidičem ve finálovém klání již třetího ročníku Optifuel Challenge 2015 (soutěže v hospodárné jízdě značky Renault Trucks), které se uskutečnilo v říjnu v portugalském Lisabonu, se stal Tomáš Knikner ze společnosti FM Transport, přičemž od stupňů vítězů ho dělilo jen minimální bodové skóre. Navíc jeho umístění je o to cennější, že druhý český finalista a vítěz regionálního kola Miroslav Volšička se souboje v Portugalsku bohužel nemohl zúčastnit, a veškerá zodpovědnost za dobré umístění tak padla jen na Tomáše Kniknera.

A konkurence byla skutečně velká. Finále v Lisabonu se zúčastnilo 36 řidičů z 20 zemí a celkovým vítězem se nakonec stal José Ramón Jano Gago, řidič a současně manažer španělské společnosti Janocargo. Druhou příčku obsadil litevský řidič Vytautas Luote˙ ze společnosti Stella Nova a na třetí pozici skončil Portugalec Vitor Pereira, řidič firmy JLS. Soutěžilo se za volantem tahače Renault Trucks T, který byl zvolen International Truck of the Year for 2015.

Důraz na hospodárnou jízdu i ve firmě

„V rámci naší společnosti neřídím každý den, a i když jsem byl velmi dobře připravený, byl jsem také pořádně nervózní! Trasa soutěžní jízdy byla velmi technická. Ze svého výsledku mám opravdu velkou radost a doufám, že moji řidiči na mě budou patřičně hrdí,“ uvedl po vyhlášení výsledků José Ramón Jano Gago. „Při každém nákupu nového vozidla já sám prověřuji jeho výkony v oblasti spotřeby a dohlížím na to, aby každý nově příchozí řidič do naší společnosti absolvoval školení hospodárné jízdy,“ dodal.

Zkušenosti ze školení řidičů

Litevskému řidiči Vytautasovi Luote˙, reprezentujícímu společnost Stella Nova, patřila druhá nejvyšší příčka. „Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl takového výsledku! Zvláště s ohledem na soutěžní trasu, která byla technická a kopcovitá s řadou kruhových objezdů,“ řekl Vytautas Luote˙, který stejně jako osmnáct jeho dalších kolegů z firmy absolvoval školení hospodárné jízdy. Šest let jezdil s Renaultem Magnum a poslední rok pak řídí Renault Trucks T. „Oceňuji zejména bezpečnostní prvky, jako Optiroll nebo Soft Cruise Control, které model Renault Trucks T nabízí. Ticho v kabině je naprosto úžasné a poskytuje mi opravdový každodenní komfort,“ řekl Vytautas Luote˙. Vytautas Luote˙ získal voucher v hodnotě 2000 € na nákup zboží u vybraných partnerů a pro svoji společnost pak voucher v hodnotě 3000 € platný v servisní síti Renault Trucks.

Soutěž byla rozdělena na dvě části. Na finalisty nejdříve čekal písemný test jejich znalostí hospodárného řízení a poté soutěžní čtyřicetiminutová jízda v běžném provozu s Renaultem Trucks T Optifuel. Tento model poskytuje ty nejlepší technologie společně s nabídkou vybraných služeb Renault Trucks: školení hospodárné jízdy Optifuel Training a software pro sledování a analýzu spotřeby paliva Optifuel Infomax. Důraz byl kladen na soutěžní jízdu. Ta tvořila 90 procent výsledné známky – u řidičů byla hodnocena hospodárná jízda, přepravní rychlost a spotřeba paliva. Údaje o dosažených hodnotách jednotlivých soutěžících byly získány prostřednictvím softwaru Optifuel Infomax. Na konci soutěžní jízdy pak experti z Renault Trucks poskytovali řidičům její celkové hodnocení z hlediska úspory pohonných hmot a hospodárnosti.

(lan)

spinner