10. ledna 2008
V loňském roce bylo v České republice podle předběžných odhadů zaregistrováno zhruba 2500 nových vozidel IVECO. V prosinci to v Praze oznámil ředitel IVECO Truck pro ČR Aleš Konrád.
V řadě Daily se loni prodej ve srovnání s rokem 2006 zvýšil o 23 procent na zhruba 1100 kusů. Prodej vozidel Eurocargo vzrostl o osm procent na více než 650. Razantní vzestup značka zaznamenala v těžké řadě – odbyt modelů Stralis a Trakker vzrostl o 70 procent na téměř 900.
Na českém trhu loni našla uplatnění také loňská novinka – model Daily 4×4. Patrné bylo i zvýšení zájmu o vozidla Daily s pohonem na zemní plyn (CNG); první vozidla byla koncem roku již v dílnách u nástavbářů a další jsou ve výrobě.
Mezi kontrahovanými vozidly byla také specialita v podobě zakázky vozidel LMV (viz DN 32/07) pro českou armádu, která bude výrobce předávat letos na jaře.
V loňském roce IVECO dále rozšiřovalo dealerskou a servisní síť. První nezávislý opravce splnil kvalitativní standardy A a stal se distributorem pro servis a náhradní díly IVECO v Ostravě. Počet autorizovaných servisů IVECO zvýšil také partner akciové společnosti Agrotec v Zábřehu.
O audit kvalitativních standardů požádali i další dva nezávislí opravci. Uskutečnit by se měl začátkem letošního roku. V plánu na letošní rok má IVECO podle Aleše Konráda rovněž autorizaci tří nových Daily center, která mají dále podpořit prodej vozidel v kategorii do 3,5 tuny a přiblížit způsob prodeje lehkých užitkových vozidel stylu běžnému při prodeji osobních vozidel.
Co se týče nové řady vozidel Massif 4×4, v České republice je bude IVECO prodávat jak přes stávající prodejní síť, tak přes vybrané partnery (například Dajbych Plzeň), s nimiž importér uzavře prodejní a servisní smlouvy pouze na tato vozidla.
IVECO zamířilo na východ
IVECO rozvíjí své výrobní a obchodní aktivity také v řadě zemí mimo Evropu. Například v Číně společnost NAVECO vyrábí modely Daily a připravuje produkci nové střední řady určené pro místní trh. Na vozidla těžké řady Stralis (v Číně vyráběná pod jménem Hongyan) se orientuje společnost SAIC – IVECO. V Rusku v závodě URALAZ běží výroba těžkých terénních vozidel a loni v listopadu byla zahájena spolupráce se společností SAVECO v oblasti montáže vozidel Daily.
Již tradičně IVECO loni také podporovalo sportovní činnost. V lednu podepsalo spolupráci s nejúspěšnějším sportovním týmem světa – novozélandským ragbyovým mužstvem All Blacks – a pokračovalo také v partnerství se stájí Ferrari formule 1. V prvním případě se na mistrovství světa v ragby ve Francii ukázalo, že ani horký favorit nemusí být vždy vítězem, ale společné hodnoty – týmová spolupráce, síla, spolehlivost a závazek – sdílené jak týmem All Blacks, tak společností IVECO zůstávají nedotčeny, uvedl Aleš Konrád. Naopak stáj Ferrari dokázala, že ani počáteční komplikace nutně neznamenají prohru, a nakonec dosáhla na stupeň nejvyšší. Důležité je věřit týmu, produktu a sobě až do poslední vteřiny, dodal. (lan)