Mercedes-Benz/Setra

Úsporné, bezpečné i luxusní autobusy šité přesně na míru

Úsporné, bezpečné i luxusní autobusy šité přesně na míru

Řada novinek byla k vidění i v kategorii autobusů. Návštěvníci se mohli seznámit například s novou variantou motoru pro kloubový autobus Mercedes-Benz Citaro, s novou bezpečnostní výbavou u autobusu Mercedes-Benz Tourismo či s novým systémem Active Brake Assist 3 u vozidla Mercedes-Benz Travego. Novinkami byly i autobusy Setra ComfortClass 500 MD, Setra S 511 HD / S 519 HD či Setra MultiClass LE.

Mercedes-Benz Citaro je s více než 40 tisíci prodanými vozidly bestsellerem mezi linkovými autobusy. Do širokého portfolia tohoto moderního linkového autobusu nyní přibývá další modelová varianta – kloubový autobus Citaro G lze na objednávku zakoupit s kompaktním a ležatým řadovým šestiválcem OM 936 h. Motor o výkonu 260 kW (354 k) se zdvihovým objemem 7,7 litru dosahuje maximálního točivého momentu 1400 Nm. Nové provedení motoru je příkladem využití pokrokové technologie v nízkopodlažním autobusu Citaro: systém Power-Boost (PBS) zkracuje díky vhánění stlačeného vzduchu nárůst točivého momentu mo- toru v dolním rozsahu otáček. Také Mercedes-Benz Intouro, specialista na linkovou dopravu, patří mezi velice žádaná vozidla v celé Evropě. Modelový ročník 2014 atraktivitu intoura ještě zvyšuje díky novým délkovým variantám a motorizaci Euro 6.

Důraz na bezpečnost

V segmentu zájezdových autobusů je bestsellerem Mercedes-Benz Tourismo. Jako kompaktní klubový autobus, funkční linkový autobus či komfortní zájezdový autobus pokrývá veškeré segmenty svého druhu. Vyrábí se od roku 1994 a jeho poslední inovace byly k vidění i na IAA. Například od příštího roku bude možné tourismo zakoupit s asistentem jízdy v jízdních pruzích (SPA). Příkladem využití špičkové techniky u zájezdových autobusů je instalace nového systému Active Brake Assist 3 v autobusu Mercedes-Benz Travego. Tento systém je schopen zahájit automaticky plné brzdění i u stojících překážek. Mercedes-Benz jen nabídne v polovině roku 2015. Novou výbavou autobusu Travego je i Predictive Powertrain Control, který na základě topografie trasy upravuje rychlost. Toto zařízení dokáže ještě více snížit spotřebu pohonných hmot. K vidění byla i produkce společnosti Mercedes-Benz Minibus GmbH, která je předním výrobcem minibusů v západní Evropě; nedávno vyexpedovala již 20 000. minibus a oslavila také své desáté výročí.

Novinky značky Setra

Setra představil mimo jiné nový úsporný autobus ComfortClass 500 MD. Označení MD je zkratkou výrazu Mitteldecker, nové rodiny středopodlažních autobusů z konstrukční řady ComfortClass 500. Řada ComfortClass 500 MD přináší mimořádně úsporné a současně velice pohodlné zájezdové autobusy o výšce 3,56 metru. Řada MD vychází z konstrukce třídy ComfortClass 500, má však všechny geny řady HD a kombinuje prostor pro cestující zájezdového autobusu ComfortClass s nižší spodní částí. Nová rodina Comfort-Class 500 MD sestává z typů S 515 MD (délka 12,3 metru) a S 516 MD (13,1 metru). Nová Setra MD pokrývá segment zájezdové dopravy, krátkých zájezdů a výletů, přebírá kvalitní kyvadlovou a firemní dopravu a je vhodná také pro kombinované použití. Novinkou byl i velký kloubový autobus Setra S 511 HD/S 519 HD. S délkou pouhých 10,47 metru je tento nový autobus vhodný pro rozmanité využití, například pro klubové zájezdy, kyvadlovou VIP přepravu nebo pro zájezdy s menším množstvím účastníků.

Linkový model MultiClass LE

Nepřehlédnutelná byla i nová Set-ra MultiClass LE, nízkopodlažní autobus pro linkovou dopravu. Stávající Setra MultiClass UL business je jako účelný linkový autobus ideálně vybavena pro výběrová řízení – úsporná při pořizování a údržbě, funkční co do výbavy. Nyní získává zásadní posilu. Nová Setra Multi-Class LE business kombinuje jako typ Low Entry nízkopodlažní i vysokopodlažní techniku a formuje rostoucí, vysoce atraktivní tržní segment. Nová řada LE business spojuje bezbariérový přístup s ekonomicky výhodnou, dobře udržovatelnou a komfortní vysokou podlahou na zádi. Další výhodou nízkopodlažního provedení je rychlá výměna cestujících.

Luxus i funkčnost

Luxus a funkčnost na nejvyšší úrovni – přesně to ztělesňuje nová Setra třídy TopClass 500. Představena byla v loňském roce a letos na jaře byla zahájena expedice těchto luxusních zájezdových autobusů. Program sestává ze tří prémiových třínápravových vozidel o délce 12,5 až 14,17 metru. Tyto exkluzivní zájezdové autobusy na dlouhé tratě v sobě spojují design, pohodlí a bezpečnost a současně přesvědčují vysokou úsporností. Se svou silnou konstrukcí a elegantními jasnými liniemi se tento zájezdový autobus prezentuje jako suverénní vlajková loď. Uvnitř čeká cestující skutečný luxus – prostorná výška ke stání, otevřené úložné prostory, velkorysý oblouk střechy, případně i volitelná prosklená střecha TopSky Panorama, jež ještě více posiluje dojem velkého prostoru.

Setra TopClass S 431 DT

K velkým zážitkům z cest patří jízda patrovým autobusem Setra Top-Class S 431 DT. Patrový autobus splňuje požadavek na maximální počet míst k sezení. Se svými sériovými 83 místy pro cestující při délce 13,89 metru účinně využívá prostor, který je k dispozici. V nejnovějším provedení, které splňuje emisní normu Euro 6, pracuje na zádi řadový šestiválec OM 471 se zdvihovým objemem 12,8 litru, výkonem 375 kW (510 k) a točivým momentem 2500 Nm. S asistentem Predictive Powertrain Control (PPC, na objednávku), sekundárním vodním retardérem, regulovanými pomocnými agregáty a systémem řízení palubní sítě s inteligentním snímačem baterie nastavuje tento patrový autobus s nejmodernější úspornou technikou dávkování paliva laťku skutečně vysoko.

(lan)

spinner