9. července 2012

Na letišti v Panenském Týnci představila v květnu společnost Turancar CZ odborné veřejnosti nový městský autobus Isuzu Citibus v provedení Low Entry. Prezentace byla součástí akce Isuzu Citibus Roadshow 2012.
Autobus o délce 9,5 metru až pro 74 cestujících má sníženou podlahu ve dvou třetinách vozidla a celkové pneumatické odpružení. Pohodlné nastupování umož-ňují troje dveře se sníženou nástupní hranou. Střední dveře s dvojnásobnou šířkou jsou opatřeny mechanicky ovládanou výsuvnou plošinou pro invalidní vozíky.
Panoramatické zaoblené přední sklo modelu umožňuje řidiči dobrý výhled i do stran. Pracoviště řidiče je pohodlné a všechny ovládací prvky jsou umístěny v zorném poli řidiče na dvou samostatných opticky oddělených panelech. Boční prosklení zasahující až do horní hrany střechy dodává autobusu moderní vzhled.
Velkou pozornost věnovali konstruktéři také vnitřnímu uspořádání. Široké uličky, plynulé přechody úrovně pod-lah a prostorná plocha pro kočárky a vozíky zabezpečují pohodlný pohyb cestujících uvnitř vozidla. Výrobce nabízí několik alternativ rozmístění sedadel; maximální počet všech přepravovaných osob sedících i stojících je 74. Boční úchyty držáků sedadel mimo podlahu umožňují snadný úklid interiéru.
Pohodlí cestujících i řidiče zvyšuje účinná klimatizace, která je zavedena v celém vnitřním prostoru vozidla.
Automatická nebo manuální převodovka
Představený autobus byl vybaven automatickou převodovkou Allison 2100, alternativně však výrobce nabízí i šestirychlostní převodovku Isuzu ZW – 6 s manuálním řazením.
Pětilitrový motor Isuzu 4HK1ES5S Euro 5 / EVV o výkonu 150 kW (204 k) s klasickým usazením v zadní části poskytuje dostatek výkonu a umožňuje svižnou a pružnou jízdu. K bezpečnosti provozu přispívají nejen účin-né kotoučové brzdy na všech kolech, ale také retardér Voith.
V Evropě v příštím roce
Nový autobus Isuzu Citibus se vyrábí již od počátku letošního roku, ale zatím pouze pro japonský trh. Exportní verze určená pro Evropu by se měla poprvé objevit ve druhé polovině příštího roku.
Autobus je konstruován pro městský a příměstský provoz v malých i velkých městech. Jeho délka 9,5 metru je výhodná při manévrování v hustém městském provozu a na úzkých silnicích. Výrobce deklaruje ekonomicky výhodný provoz, spolehlivost a servisní nenáročnost. S jeho nasazením počítá všude tam, kde by nebyly dostatečně vytíženy velké autobusy.
Autobusy Isuzu dodává na český trh společnost Turancar CZ, s. r. o., dceřiná společnost slovenské firmy Turancar.
(lan) www.turancar.cz