7. prosince 2009

Výhody, které přináší kombinace letecké, silniční a železniční dopravy, představily v říjnu v Lipsku na semináři pro novináře společnosti Krone, DHL a Lufthansa Cargo. Výběr místa nebyl náhodný. Letiště Lipsko-Halle představuje důležitou dopravní křižovatku, zvláště poté, co na ně DHL loni v květnu z Bruselu přemístilo své evropské centrum letecké nákladní dopravy. Rovněž Lufthansa Cargo vkládá do Lipska velké naděje. Dobré napojení na železniční a silniční dopravu letišti umožňuje rychlý rozvoz a svoz zboží nejen po území východního Německa.
Německý výrobce přípojných vozidel Krone je tradičně nejvíce spojován s kamionovou dopravou, ale dobrou vazbu má i na DHL a Lufthansa Cargo. Vedle klasických silničních vozidel totiž vyrábí také výměnné nástavby a letecké kontejnery.
Výměna zboží je sice v současné době oproti předchozím letům nižší, ale zákazníci nadále požadují bezpečnou a rychlou dopravu. V době přetlaku nabídky dopravních služeb navíc sílí tlak na dopravce a jejich partnery v rámci přepravního řetězce, aby poskytovali služby s co nejvyšší kvalitou.
Velké podniky typu Lufthansa Cargo a DHL se tak soustřeďují na racionalizaci vnitropodnikových procesů a na nabídku nových služeb. Výrobci a dodavatelé techniky zase inovují techniku podle jejich specifických potřeb.
Technika značky Krone
Příkladem, jak k požadavkům dopravců přistupuje Krone, mohou být návěsy Cool Liner Duoplex GFK, Cool Liner Duoplex Steel, Mega Liner Roof-Lift, Mega Liner Coil, Coil Liner Ultra, Fresh Liner Duoplex Steel, Eco Liner, Profi Liner Open Box, návěs pro přepravu kontejnerů Box Liner TU6 nebo systémy pro přepravu návěsů po železnici. V nabídce německého výrobce nechybějí ani výměnné nástavby, například Air Cargo Box WK 7,3 STG, který využívá DHL, či Fresh Box.
Nová vozidla jsou vybavena řadou drobných, ale užitečných doplňků, které dopravcům usnadňují práci a prodlužují životnost techniky. Například u návěsů typu Dry Liner Krone vedle běžných dělených nárazníků v zadní části vozidla nabízí jeden souvislý ocelový nárazník. Podnětem pro tuto inovaci se stala skutečnost, že na mnoha rampách jsou od běžných nárazníků vytlučené otvory. Nárazníky tak nemohou plnit svou funkci a při nacouvání může být vozidlo poškozeno. Změn doznaly i některé konstrukční prvky nástaveb a podvozků, opět s cílem prodloužit životnost vozidel a snížit náklady na opravy.
Seminář v Lipsku názorně demonstroval, že budoucnost dopravy nespočívá ve zdůrazňování významu jednoho druhu dopravy oproti druhému, ale v jejich vzájemné spolupráci.
(lan) www.krone.de