Servisy již instalují nový softwarE OBU 2.0

Toll Collect

Půl roku po spuštění systému elektronického výběru mýta na německých dálnicích si může provozovatel – společnost Toll Collect – škrtnout další splněný úkol. Od začátku tohoto týdne – o čtrnáct dní dříve, než se předpokládalo – mohou dopravci u všech 1900 servisních partnerů Toll Collect získat do provozovaných 448 500 zabudovaných palubních jednotek aktualizovanou verzi softwaru s označením OBU 2.0. Aktualizace probíhá bezdrátově a trvá asi hodinu, takže při ní mechanik může pracovat na běžné údržbě. Lhůtu na upgrade systému mají dopravci do konce roku, ale Toll Collect všem uživatelům doporučuje pokud možno včasnou instalaci. Všechny další aktualizace už budou probíhat prostřednictvím GSM. S novým softwarem bude mýtný systém podle společnosti Toll Collect ještě flexibilnější: od začátku příštího roku, kdy bude instalovaný software zaktivován, se budou moci do jednotek automaticky nahrávat aktuální informace o nových nájezdech na dálnice, nových zpoplatněných trasách a o změnách sazeb mýtného do zabudovaných přístrojů rovnou přes satelit. Spojením výpočetního centra Toll Collect v Mnichově a téměř půl milionu OBU přitom vznikne jeden z největších mobilních výpočetních systémů v Evropě. V Německu se již dnes uvažuje o dodatečném zpoplatnění 15 úseků spolkových silnic. Aby tak německá vláda mohla učinit, bude muset nejprve v Bruselu prokázat, že jsou zneužívány k objíždění. Technicky však rozšíření nebude již nic bránit. Zavedení softwaru OBU 2.0 bylo pro Toll Collect jednou z hlavních priorit, na jejím vývoji začal pracovat souběžně se spuštěním mýtného systému letos v lednu. Za úkoly na další období mluvčí Toll Collect Harald Lindlar označil opatření v zájmu interoperability systému s jinými mýtnými systémy a zřízení on-line přístupu zákazníků k jejich účtům. Ve spolupráci s ministerstvem dopravy bude Toll Collect pracovat také na diferenciaci sazeb podle doby nebo místa v zájmu řízení dopravy. I když hlavním cílem systému zůstává výběr mýta, jiné subjekty (Toll Collectu to zakazuje smlouva s německým státem) již na jeho platformě vyvíjejí doprovodné služby – řízení vozového parku, ochranu proti krádeži, logistické služby nebo komunikaci vůz – vůz, řekl mluvčí.

Nejvíce řidičů využívá OBU Od ledna do června Toll Collect vybral od provozovatelů vozidel nad 12 tun mýtné za ujetí 11 miliard kilometrů. Nejčastěji řidiči využívali automatickou registraci do systému prostřednictvím palubní jednotky: tímto způsobem Toll Collect vybral 85 procent veškerého mýtného a tento podíl se dále zvyšuje. Do vozidel uživatelů již servisy nainstalovaly 448 500 jednotek OBU; 30 procent z nich je v zahraničních ka-mionech. (spa)

spinner