Schmitz Carbobull

Systém LSP zabraňuje přetížení jednotlivých náprav soupravy

Jednou z novinek, které německý výrobce přípojné techniky Schmitz Cargobull představil v září na veletrhu IAA v Hannoveru, je program rovnoměrného zatížení (LSP – Load Spread Program), který zabraňuje přetížení některé z náprav soupravy.

Souprava je přetížená, přestože její celková hmotnost je nižší než 40 tun – s takovým verdiktem policie se setkala již řada řidičů. Hmotnost nákladu sice může být jen 21,5 tuny, ale hnaná náprava může být přetížena o 700 kg. To se stává často například tehdy, když je chladírenský návěs naložen jen zčásti a chladicí jednotka přispívá k dalšímu zatížení tahače.

V takovém případě menší zatížení v zadní části návěsu vede k většímu zatížení přední části a může snadno vyústit v přetížení hnané nápravy tahače.

Systém LSP řídí zatížení nápravySchmitz Cargobull proto uvádí na trh systém LSP, který řeší tři problémy najednou – nejenže optimalizuje rozložení nákladu, ale také zlepšuje ovladatelnost soupravy a snižuje opotřebení pneumatik.

Princip, na němž je systém LSP založen, je jednoduchý. Zatížení třetí nápravy návěsu je pneumaticky řízeno – je-li její zatížení sníženo, automaticky se více zatíží přední dvě nápravy. Tím se změní těžiště, odlehčí hnaná náprava tahače, zlepší jízdní vlastnosti a zvýší bezpečnost při zatáčení.

Řidič může automatický systém LSP deaktivovat pomocí vypínače na boční konzole s ovládacími prvky, zapnout jej lze také tlačítkem v kabině tahače. Systém LSP může být kombinován i s přední zvedací nápravou. Ta se zvedá, je-li návěs málo zatížen. Řidič ji však může, pokud to vyžadují provozní podmínky, zvednout i u plného návěsu. Tím se zvýší zatížení hnané nápravy a zvýší se bezpečnost například při jízdě na kluzkém povrchu.

Telematika nové generace

Společnost Cargobull Telematics jako partner největších pronajímatelů užitkových vozidel a majitelů největších vozových parků provozuje v současné době v Evropě na osm tisíc telematických systémů a potřeba jejich využití se dále zvyšuje, a to nejen v důsledku legislativy (například v oblasti chlazených přeprav), ale i kvůli nutnosti optimalizovat provoz vozového parku u mnoha dopravců.

Nový telematický systém Cargobull Telematics

Cargobull Telematics na veletrhu IAA představila novou generaci svého telematického systému. Hardware nové generace zdokonalila s cílem, aby nové jednotky byly kompaktnější a výkonnější. Integrovala do nich také některé komponenty, jako například antény či baterie. Menší rozměry zařízení stejně jako bezdrátová technologie LIN BUS usnadňují montáž celého zařízení do vozidla.

Vedle klasických funkcí, jako je lokalizace či alarm, nabízejí nová telematická zařízení řadu dalších služeb, například monitoring otevírání dveří, schraňování dat potřebných pro servis a údržbu, a dokonce i bezpečnostní agendu pro případ, že by řidič či vozidlo byli nějak ohrožení.

Devět tisíc servisních smluv

Již po deset let nabízí Schmitz Cargobull dopravcům, že za ně převezme zodpovědnost za technický stav přípojné techniky. Počet vozidel, která jsou dnes v Evropě jištěna tzv. plnou smlouvou, se blíží devíti tisícům. K tomu, aby prostoje při odstávce vozidla byly co nejmenší, slouží rozsáhlá celoevropská servisní síť. Servisní smlouvy mohou být upraveny přesně podle potřeb konkrétního dopravce, mohou zahrnovat například i opravy a údržbu dveří, zdvihacího zařízení, pneumatik či chladicí jednotky.

Rychlé a spolehlivé zásobování náhradními díly řídí společnost Cargobull Parts & Services, která má centrální sklad v Altenberge. Na ploše 5500 m2 je v něm k dispozici více než milion součástek v účetní hodnotě více než 3,7 milionu €. Více než 90 procent náhradních dílů je v rámci Evropy dodáváno do 24 hodin.

(lan)

www.cargobull.com

spinner