Nový olej odpovídá požadavkům nízkoemisních motorů

Shell

Výrobce maziv Shell Global Lubricants vyvinul nový syntetický olej, který je určen pro dieselové motory užitkových vozidel splňující nízkoemisní normy Euro 4 a vyšší. V listopadu nový olej s označením Shell Rimula Signia zástupci společnosti Shell Czech Republic představili na tiskové konferenci v Praze. Uvedení oleje na trh předcházel čtyřletý výzkum a vývoj, který probíhal ve spolupráci s výrobci motorů a s dopravními firmami. Podle údajů výrobce najela testovací vozidla během nezávislých kontrolních testů a provozních zkoušek více než 3,5 milionu kilometrů. Vozidla splňující normu Euro 4 budou vybavována buď filtrem pevných částic (DPF), nebo systémy pro selektivní katalytickou redukci (SCR). První z těchto metod – používání filtrů pevných částic – klade vysoké nároky na vlastnosti motorového oleje, uvedli zástupci společnosti. Filtr dobře zachycuje karbonové usazeniny (které jsou později spáleny), ale je citlivý na možné snížení průchodnosti po zachycení kovových prvků obsažených v běžných mazacích olejích. Po určité době provozu by se v jeho důsledku mohl zvýšit tlak v motoru a spotřeba paliva. Není-li filtr pevných částic včas vyčištěn nebo vyměněn, může snížení průchodnosti filtru vyústit i v poruchu motoru. Podle výrobce nový olej svým chemickým složením odpovídá požadavkům nízkoemisních motorů a jejich přídavných zařízení, jako jsou například právě filtry pevných částic, aniž by bylo nutné zkracovat výměnný interval oleje.

Pro současné i budoucí motory Shell Rimula Signia splňuje požadavky výkonových specifikací pro starší, současné i budoucí evropské, severoamerické a japonské typy motorů (ACEA E6, ACEA E7, MB 228.51, MAN M3477, API CI-4, Cummins CES 20077, Mack EO-M Plus, JASO DH-2). Dopravci s vozidly splňujícími různé normy Euro díky tomu mohou používat jeden typ oleje pro celý vozový park. (pat)

spinner