Schmitz Cargobull

Šedesát let na trhu s chladírenskými návěsy

Šedesát let na trhu s chladírenskými návěsy

Německý výrobce návěsů, přívěsů a nástaveb Schmitz Cargobull působí na evropském trhu od roku 1892. Již šedesát let jeho chladírenská vozidla s modrým slonem ve znaku určují směr v dalším vývoji v oblasti temperovaných přeprav.

Výroba chladírenských nástaveb a nárůst spotřeby obyvatelstva spolu úzce souvisejí. Již od německého hospodářského zázraku v padesátých a šedesátých letech dvacátého století se datuje dynamický růst odvětví přeprav potravin a dalšího zboží s kontrolovaným teplotním režimem. S rostoucími příjmy obyvatelstva stoupala životní úroveň, rostla spotřeba a zvyšovaly se i nároky na kvalitu zboží a služeb. Dopravci, poskytovatelé logistických služeb a také výrobci vozidel museli vyvinout nové účinné koncepty pro skladování, balení a přepravu produktů vyžadujících specifické teplotní podmínky.

Schmitz Cargobull používal původně pro výrobu chladírenských vozidel různé izolační desky a pěny, ale v roce 1978 si nechal patentovat technologii FERROPLAST®. Jedná se o řešení, které splňuje nejvyšší nároky na kvalitu – ať již jde o reakce na kondenzaci par, odolnost, pevnost, nízkou hmotnost, hygienu či snadnou opravitelnost. Jednotlivé panely se spojují lepením, což umož-ňuje vyrobit stěny návěsů a přívěsů různých rozměrů, přesně podle přání zákazníků.

Další novinky

Německý výrobce za uplynulých třicet let vyvinul řadu nových řešení pro zvýšení efektivity přepravy, například patrové uložení palet, kolejnice pro bezpečné uchycení nákladu nebo systém pro optimální rozložení zatížení náprav, Load Spread Programme. Velký důraz klade také na snižování hmotnosti. Současné sedmitunové návěsy a přívěsy váží v průměru o tři tuny méně než jejich předchůdci. Pokračuje rovněž vývoj energeticky úsporných chladírenských agregátů.

Stranou nezůstávají ani služby související s provozem návěsů. Schmitz Cargobull nabízí například vlastní telematiku s rozsáhlými datovými službami, zajištění nonstop dodávky náhradních dílů, širokou síť servisních partnerů, prodej ojetých vozidel či financování. Tyto služby „z jedné ruky“ dávají dopravcům záruku vysoké transparentnosti výdajů a jistotu dostupnosti služeb po celé Evropě.

Na evropských silnicích je v současné době v provozu více než sto tisíc vozidel Schmitz Cargobull.

n www.cargobull.com www.ewt.cz

Inovace společnosti Schmitz Cargobull v datech


Rok 1981 – Integrované kolejnice pro zabezpečené uložení nákladu Rok 1982 – Zavedení variabilního patrového uložení palet (zdvojnásobení kapacity ze 33 na 66 europalet) Rok 1988 – Výroba prvního zkráceného podvozku s vyšším užitečným zatížením a větší vnitřní výškou Rok 1992 – Odhlučněné hliníkové podlahy pro přepravu potravin Rok 1995 – Zavedení speciálně upravených panelů FERROPLAST® do sériové výroby Rok 1996 – Zavedení kotoučových brzd Rok 1998 – Zavedení vlastního systému vzduchového pérování pro nápravy SAF ROTOS® Rok 2004 – Uvedení nové vlastní nápravy s původním systémem vzduchového pérování ROTOS® Rok 2007 – Aplikace pěnové výplně kolem rozvodu chlazení v izolaci střechy vozidel s více teplotními režimy Rok 2008 – Zavedení systému pro optimální rozložení zatížení náprav Load Spread Programme (LSP)

spinner