20. ledna 2005
V České republice se loni prodalo celkem 7767 nových nákladních vozidel, což oproti roku 2003 představovalo nárůst o 18,63 procenta. Vyplývá to ze statistik, které minulý týden zveřejnil Svaz dovozců automobilů (SDA). Na prvním místě se s 1406 prodanými vozidly umístila značka Mercedes-Benz (18,1 %). Za ní následovaly značky IVECO s 1272 vozidly (16,38 %), MAN s 918 vozidly (11,82 %), Renault s 896 vozidly (11,54 %), DAF s 866 vozidly (11,15 %), Scania s 807 vozidly (10,39 %) a Volvo se 780 vozidly (10,04 %). Rekord za celé dvanáctileté období, během něhož SDA statistiky zpracovává, vykázal loni trh nových lehkých užitkových vozidel – v České republice se jich loni prodalo 26 734, o 47,62 procenta více než v roce 2003. Největší odbyt zaznamenala značka Volkswagen – 4286 kusů (16,03 %). Po ní následoval Ford s 4125 vozidly, (15,43 %), Peugeot s 2886 vozidly (10,80 %), Renault s 2816 vozidly (10,53 %) a Citroën s 2032 vozidly (7,60 %). Prodej autobusů se loni oproti předchozímu roku snížil o 3,27 procenta (na 945 kusů). V čele prodeje nadále zůstala Karosa s 320 autobusy (33,96 %), následována dalším českým výrobcem SOR Libchavy se 189 autobusy (20 %), značkou Mercedes-Benz se 125 autobusy (13,23 %) a Irisbusem se 124 autobusy (13,23 %). (lan)