7. června 2010

Německý výrobce přívěsů a návěsů Schmitz Cargobull představil na začátku roku dva speciální lehké sklápěcí návěsy S.KI LIGHT pro přepravu sypkých materiálů s pohotovostní hmotností nižší než pět tun. Dopravci se s nimi mohli poprvé na vlastní oči seznámit v dubnu na veletrhu Bauma v Mnichově.
Německý výrobce přívěsů a návěsů Schmitz Cargobull představil na začátku roku dva speciální lehké sklápěcí návěsy S.KI LIGHT pro přepravu sypkých materiálů s pohotovostní hmotností nižší než pět tun. Dopravci se s nimi mohli poprvé na vlastní oči seznámit v dubnu na veletrhu Bauma v Mnichově.
První z návěsů, robustní sklápěcí S.KI LIGHT s ocelovou korbou o objemu 24 m3, je s hmotností 4990 kilogramů vhodný pro krátké trasy s četným vyklápěním hrubšího materiálu. Celoocelovou konstrukci zvolili konstruktéři kvůli větší odolnosti v náročných provozních podmínkách. Dosud se pro dopravu i hrubších materiálů na kratší vzdálenosti využívaly především návěsy s odlehčenou hliníkovou konstrukcí. Hliník je však nejen dražší, ale také se při častém sklápění rychleji opotřebovává, a náklady na opravy hliníkových návěsů jsou tak v důsledku vyšší.
Vývojáři Schmitz Cargobull proto pro dopravu na kratší vzdálenosti vyvinuli ocelový model, který i přes použitý materiál spadá do kategorie „light“. Úspory hmotnosti se podařilo dosáhnout odlehčením ocelového podvozku. Výsledkem je odolný, stabilní a na údržbu nenáročný návěs, který bez poškození vydrží i časté vykládání hrubého materiálu.
Sklápěč pro dopravu na delší vzdálenosti
Druhou novinkou je lehký návěs S.KI LIGHT s hliníkovou korbou o obsahu 24 m3 s vlastní hmotností 4580 kilogramů, který je určen především pro dopravu na delší vzdálenosti s nižší frekvencí sklápění; vhodný je pro přepravu jemnějších sypkých materiálů. Nový model podle výrobce odpovídá četným požadavkům zákazníků, kteří potřebují odolný sklápěcí návěs s hliníkovou korbou a nízkou hmotností, který uveze těžký náklad a úměrně s ujetou vzdáleností tak snižuje provozní náklady.
Testování v Cargobull Validation Center
Před náběhem sériové výroby prošly prototypy návěsů rozsáhlými a velmi náročnými zkouškami v testovacím středisku Cargobull Validation Center, které je v oblasti výroby návěsů ojedinělé. Návěsy v něm najely na silničním simulátoru během šesti týdnů milion kilometrů v podmínkách blízkých skutečnému náročnému provozu a byly intenzivně testovány i na stabilitu při vyklápění.
Schmitz Cargobull i u modelů S.KI LIGHT vsadil na osvědčený podvozek ROTOS® s nápravami z vlastního vývojového centra. Pneumatické odpružení MRH (Multi-Ride-Height) a hmotnostně optimalizované kotoučové brzdy (19,5”) mají společně vyšší účinnost než klasické bubnové brzdy a umožnily dále snížit hmotnost vozidla. Užitečným doplňkem je i výstražná signalizace přetížení náprav.
Zadní část návěsu výrobce dodává podle individuálního přání zákazníka – například s výkyvnou klapkou, dělenými vraty, v kombinovaném provedení či s hydraulickou klapkou pro výsypku obilí.
Podvozky návěsů jsou opatřeny vysoce odolnou vrstvou barvy a laku
zabraňující poškození samotné kovové konstrukce.
n www.cargobull.com