24. června 2004
Německý výrobce přípojných vozidel a nástaveb Schmitz Cargobull AG hodlá do konce obchodního roku 2008/2009 zdvojnásobit produkci na 55 tisíc vozidel a obsadit tak 35 procent evropského trhu. Na tiskové konferenci před zářijovým veletrhem IAA v německém Hannoveru to minulý týden v sídle společnosti v Altenberge oznámil předseda její správní rady Bernd Hoffmann.
V uplynulém finančním roce Schmitz Cargobull podle předběžných výsledků zvýšil tržby téměř o 21 procent na zhruba 960 milionů €. „V období 2004/2005 budeme usilovat o tržby přesahující jednu miliardu € a do tří let bychom chtěli dosáhnout 1,3 miliardy €,“ uvedl Bernd Hoffmann.
Současně největší evropský výrobce zvýšil produkci o čtyři tisíce (+16,9 %) na 28 tisíc vozidel a posílil tak svou vedoucí pozici ve třech hlavních segmentech. Celkem vyrobil 13 718 valníkových návěsů a 8582 izotermických či chladírenských skříňových návěsů a 1273 sklápěcích přípojných vozidel. Na evropském trhu si tak zajistil zhruba pětinový (v případě chladírenských a mrazírenských skříňových návěsů dokonce třetinový) podíl.
Od dalšího nárůstu produkce a prodeje si vedení skupiny Schmitz Cargobull slibuje další posílení své konkurenceschopnosti, zvýšení ziskovosti (loňský zisk před zdaněním ve výši 44,384 milionu € by se měl letos zvýšit o zhruba 4,8 procenta na přibližně 46,5 milionu €) a nové pracovní příležitosti. Počet pracovníků (včetně příležitostných pracovních sil) by se měl zvýšit ze současných 3171 na zhruba 3600.
Po loňských investicích ve výši téměř 35 milionů € (jen do německých kapacit) ovšem podnik hodlá v příštích třech letech jejich rozsah omezit. Neplánuje ani rozšíření výroby mimo Evropu.
Na rozšíření Evropské unie Schmitz Cargobull reaguje dalším rozšiřováním své kompaktní prodejní a servisní sítě s více než 600 autorizovanými partnery v celé Evropě. Páteř systému tvoří střediska Cargobull Trailers Centre, která jsou umístěna na všech uzlech silniční dopravy od Gibraltaru po Ural a od Skandinávie po Řecko.
Schmitz Cargobull na letošním IAA
Všechny své výrobky a služby Schmitz Cargobull představí i na veletrhu IAA v Hannoveru. Prezentovat na něm bude například nový nápravový systém ROTOS vytvořený s použitím komponentů renomovaných výrobců, které společnost vyvinula pro své podvozky a dlouhodobě je testovala s předními dopravními společnostmi. Sériová výroba nových náprav je naplánována na polovinu příštího roku; v budoucnu by se měly stát standardní součástí všech přívěsů a návěsů značky Schmitz Cargobull.
Revoluční změnu na trhu s velkými návěsy podle představitelů Schmitz Cargobull představuje nový meganávěs s pneumatikami Dunlop 455/40 R 22.5. Použití pneumatiky super single namísto klasické dvojmontáže umožňuje vyrábět vozidla s vnitřní výškou do tří metrů, většími a účinnějšími kotoučovými brzdami a standardně s 22,5” koly. Vedle větší kapacity dopravce ocení také nižší náklady na údržbu brzdového systému dané delší životností obložení u větších kotoučových brzd.
Návštěvníci veletrhu se budou moci seznámit také s novými návěsy se shrnovací plachtou, které lze přepravovat na železničních vagonech. Tato vozidla Schmitz Cargobull nabízí ve dvou provedeních odpovídajících různým typům vagonů. V současnosti společnost těsně spolupracuje s operátory kombinované dopravy také na vývoji meganávěsu, který by bylo možné jeřábem nakládat na speciálně upravené vagony.
Jako další novinku ze své produkce společnost představí plachtový návěs pro přepravu rolí ocelových plechů, vyráběný technologií nýtování a galvanizování – pomocí testů výrobce prokázal, že při zachování stejné hmotnosti vykazuje větší pevnost.
Návštěvníci budou moci v Hannoveru obdivovat také třínápravový sklápěcí návěs s hmotností nižší než pět tun o délce 7,2 metru, se šasi vyrobeným z lehké oceli a hliníkovou nástavbou, a třínápravový sklápěcí návěs o délce 10,5 metru s aluminiovou nástavbou s kombinovanými dveřmi pro přepravu štěrku. Použití nových materiálů a komponentů umožnilo zvýšit jeho užitečnou hmotnost o 300 kilogramů.
„Poslední svařování“
Expanze společnosti Schmitz Cargobull je podle Bernda Hoffmanna založena mimo jiné na důsledném uplatňování nových technologií – k nim patří například nýtování, které při konečné montáži přípojných vozidel Schmitz již definitivně nahradilo svařování, a galvanizace šasi. Tento výrobní postup umožňuje například to, aby byly v Německu vyrobené prefabrikáty přípojných vozidel smontovány v blízkosti jejich odbytu, a to při dodržení požadovaných standardů kvality. Nové technologie také zvyšují životnost výrobků a usnadňují jejich případné opravy.
Dlouholetá tradice
Při svém rozvoji se může Schmitz Cargobull opírat o dlouholetou tradici. Původní podnik v Altenberge byl založen již v roce 1892 a první sedlový návěs v něm byl vyroben v roce 1935. V současné době skupina vlastní devět výrobních závodů v Evropě s roční výrobní kapacitou kolem 31 tisíc vozidel – vedle pěti německých (Altenberge, Gotha, Berlín, Vreden a Toddin) ještě dva ve Velké Británii a po jednom v Litvě (Panevežys) a Španělsku (Zaragoza).
Základ výrobního portfolia skupiny tvoří přípojná vozidla – valníky, skříně, vozidla pro stavebnictví a pro přepravu výměnných nástaveb – a technika pro intermodální dopravu. Zákazník si může zvolit konfiguraci vozidla přesně podle svých potřeb – při jeho výrobě může Schmitz Cargobull díky modulárnímu systému zhotovit individuální model na základě sériových komponentů.
Kromě výroby a prodeje zajišťuje společnost také poprodejní služby, prodej ojetých vozidel, servisní smlouvy a prostřednictvím dceřiné firmy Cargobull Finance i financování a pronájem techniky. Nově se v podobě systému Cargocom věnuje i telematickým aplikacím. (lan/spa)