​Scania přichází s modernizovanými motory V8

​Scania přichází s modernizovanými motory V8

10.10. - Nové motory Scania V8 poskytují podle výrobcer nejen výkon na rekordní úrovni, ale přispívají také k výrazně nižší spotřebě paliva. Celkové úspory mohou za správných podmínek – tedy při integraci nové převodovky G33 do hnacího ústrojí – dosáhnout i více než šest procent.

Tak velká úspora paliva znamená velký rozdíl jak z dlouhodobého hlediska pro ovzduší, tak právě tady a teď pro dopravce. „Při přechodu na dopravu bez fosilních paliv se všichni musíme snažit o zlepšení našich současných řešení,“ řekl Alexander Vlaskamp, výkonný viceprezident a vedoucí prodeje a marketingu. „Nemůžete nechat svůj dům spadnout jen proto, že je ve výstavbě nový. Přechod musí být plynulý,“ dodal.

Úspora paliva je výsledkem rozsáhlého vývoje a odlaďování ze strany inženýrů společnosti Scania. V rámci těchto činností se inženýři zaměřovali především na inovace technologií spalovacích motorů. Výsledkem je více než 70 nových dílů přinášejících nižší vnitřní tření, vyšší kompresní poměry, dokonalejší systémy následné úpravy výfukových plynů a nový výkonný systém řízení motoru (EMS).

Zatímco v budoucnu bude hlavním bodem programu elektrifikovaná doprava, je svět nyní stále závislý na dopravě uskutečňované nákladními vozidly se spalovacími motory – a proto hrají nové výkonné motory V8 od společnosti Scania tak důležitou roli.

„Typické dálkové nákladní vozidlo v Evropě najede zhruba 150 000 kilometrů ročně,“ řekl Alexander Vlaskamp. „Reálná úspora na trzích, kde jsou povoleny delší a těžší kombinace, může u nákladního vozidla s naším novým motorem V8 dosahovat 3000 až 4000 litrů ročně, což je v každém ohledu obrovský úspěch,“ dodal.

Nová generace motorů V8 od společnosti Scania nabízí v kombinaci s novými převodovkami Scania Opticruise úsporu paliva ve výši až šesti procent. Díky tomu lze výrazně omezit uhlíkovou stopu způsobenou emisemi CO2 a snížit náklady na palivo.

Největší pozornost a zájem v rámci nové generace motorů V8 budí vrcholná verze s výkonem 566 kW (770 k) a točivým momentem 3700 Nm – podle výrobce se jedná pravděpodobně o nejsilnější tovární motor pro nákladní vozidla, který se v současné době vyrábí. Kde a kdy však bude možné takový výkon využít? „Tento motor samozřejmě není vhodný pro každého. Nicméně spatřujeme rostoucí poptávku po nákladních vozidlech s celkovou hmotností soupravy 60 tun nebo více, a to zejména v případě kombinací jezdících po silnicích,“ řekl Alexander Vlaskamp. „Nejrychlejší způsob zvýšení efektivity přepravy představují delší a těžší kombinace nákladních vozidel. Vyšší spotřeba paliva v případě těžšího vozidla je kompenzována větší nákladovou kapacitou. Úroveň emisí CO2 na tunu je příznivá, a navíc existuje i možnost provozovat vaše nákladní vozidlo s motorem Scania V8 na obnovitelná biopaliva,“ dodal.

„Máme jasnou představu o tom, kde začnou první nákladní vozidla s motorem o výkonu 770 přinášet prokazatelné výhody,“ řekl Alexander Vlaskamp. „Objednání takového nákladního vozidla má jednoznačné důvody. Tito zákazníci chtějí dosáhnout nejlepší celkové hospodárnosti provozu a jsou si dobře vědomi skutečnosti, že větší užitečné zatížení znamená vyšší efektivitu, vyšší příjmy i vyšší zůstatkovou hodnotu. Avšak kromě toho také vím, že někteří naši zákazníci budou nadmíru nadšeni z pouhé radosti a pozitivních emocí, které obsluha tohoto úžasného pracovního stroje přináší,“ dodal.

(lan)

Foto: Scania

spinner