25. září 2003
Silniční dopravci si budou muset kvůli placení elektronického mýta v Německu zajistit dobrou platební schopnost. Minulý týden se na tom v Rakousku shodla Komise pro ekonomické záležitosti Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.
„Je možné, že dopravní firmy se špatným ohodnocením – pokud se budou chtít vyhnout časovým ztrátám plynoucím z nutnosti platit hotově pokaždé, když jejich vozidlo použije německé dálnice – budou nuceny skládat konsorciu Toll Collect zálohu,“ řekl prezident komise Rudolf Bauer. Společnosti, které doufají, že se těmto nepříjemnostem vyhnou pouhým požádáním o zvýšení ohodnocení, mohou být podle něj nepříjemně překvapeny. Tzv. II. Basilejská kapitálová dohoda, která vstoupí v platnost v roce 2006, totiž bankám ukládá, aby vůči svým klientům vystupovaly mnohem důsledněji, dodal.
„Tato dohoda je v souladu s požadavkem IRU na zavedení přísnějších pravidel pro výkon profese silničního dopravce. Pouze společnosti se zdravými financemi mohou fungovat udržitelným způsobem,“ upřesnil Rudolf Bauer.
(lan)