10. dubna 2008
Stavební firmy potřebují spolehlivá vozidla nejen pro práci přímo na staveništi, ale i pro zásobování staveb. Speciálně pro tento účel přivedl v roce 2003 francouzský výrobce Renault Trucks na trh model Premium Lander. Novinka s vysokým užitečným zatížením, ale současně i komfortní kabinou a snadnou ovladatelností, rozšířila speciální stavební řadu značky, kterou do té doby tvořil jen klasický, robustní stavební model Kerax. Letos Renault Trucks obě stavební modelové řady doplňuje o nové verze.
Kerax i Premium Lander Renault Trucks vybavil novým podvozkem, výkonnými motory a modernějším interiérem kabiny již v roce 2006, kdy dovršil rozsáhlou obnovu celého svého sortimentu. Letos jejich nabídku doladil tak, aby kompletně pokrývala nejrůznější požadavky stavbařů. Novinkou je model Premium Lander v provedení 8 × 4, kterým Renault Trucks dále vyšel vstříc
požadavku na vysoké užitečné zatížení v městském provozu a vyšší komfort pro řidiče. Kerax se zase dočkal nové motorizace v podobě agregátu Dxi 13 s maximálním výkonem 500 k, která nabízí nejvýkonnější alternativu pro velmi náročné podmínky.
Nová verze Premium Lander
Renault Trucks jako jeden z prvních výrobců zaregistroval, že stavební firmy potřebují účinná řešení k propojení dopravy na silnicích s dopravou na staveništi a na tradičním trhu čistě silničních vozidel nebo naopak čistě stavebních vozidel si nemohou vybrat model, který by naplňoval jejich představu robustnosti a současně i vysoké produktivity. V podobě modelu Premium Lander jim nabídl ideální řešení. K jeho přednostem patří povedený vnější design, pohodlné řízení, robustnost a světlá výška, přizpůsobivost pro všechny stavební obory, pohyblivost a přepravní rychlost.
Nová, letošní verze s konfigurací 8 × 4 umožňuje další zvýšení užitečného zatížení při dopravě na staveniště. Současně Premium Lander předurčuje i pro další specifická využití jako dovoz betonu k okamžitému použití nebo přepravu průmyslových odpadů.
Premium Lander je nyní k dispozici již v šesti variantách: tahače 4 × 2 nebo 6 × 4 a podvozky 4 × 2, 6 × 2, 6 × 4 a nyní také 8 × 4. Všechny nabízené modely Premium Lander Renault Trucks vybavuje motory Dxi7 nebo Dxi11 ve výkonových variantách od 206 do 331 kW. Zákazníci si mohou vybírat ze dvou mechanických a jedné automatické převodovky (Dxi7), případně ze šesti mechanických a dvou automatizovaných převodovek (Dxi11).
Konstrukce rámu podvozku vozidla Renault Premium Lander s novou konfigurací podélníků a vylepšenou přední nápravou s odsazením umož-ňuje snadnou aplikaci nástaveb.
Nová šířka (1080 milimetrů vpředu a 850 milimetrů vzadu) zajišťuje lepší stabilitu a jízdní vlastnosti.
Model lze vybavit celou řadou nejrůznějších pomocných pohonů. Je v prodeji také s četným specifickým vybavením, což umožňuje přizpůsobit ho k mnoha možnostem použití.
Jaký bude vývoj trhu?
Loni Renault Trucks prodal na všech odbytištích 7928 kusů modelu Kerax a 3932 vozidel Premium Lander, letos hodlá i díky rozšíření nabídky tržní podíl dále posílit. Odhaduje, že se letos na evropském trhu stavebních vozidel (v konfiguraci 4 × 4, 6 × 4, 8 × 4, 6 × 6 a 8 × 8 nad 16 tun celkové hmotnosti) uplatní asi 400 tisíc vozidel. Dále se bude zvyšovat podíl konfigurace 8 × 4 a současně bude také pokračovat trend ročního nárůstu výkonu v průměru o 3 až 8 k. Zvláště dynamický nárůst francouzský výrobce očekává v segmentu Light Construction, který nyní tvoří asi 30 procent celkového odbytu stavebních vozidel a za posledních pět let se zvýšil o deset procent.
(spa)