Renault Trucks

Renault Trucks otevřel nové prodejní a servisní středisko u Prahy

Renault Trucks otevřel nové prodejní a servisní středisko u Prahy

Zákazníkům značky Renault Trucks z Prahy a středních Čech slouží od začátku prosince nové prodejní a servisní středisko Renault Trucks v Čestlicích u Prahy. Moderní zařízení v blízkosti dálnice D1 převzalo aktivity dealerského centra ve Vestci, které bylo současně zrušeno. Vedle kvalitnějších servisních služeb by mělo do budoucna rozvíjet i péči o fleetové zákazníky a zajišťovat prodej ojetých vozidel. Teprve třetí podobné zařízení v zemích střední a východní Evropy přijel do Prahy slavnostně otevřít prezident Renault Trucks Stefano Chmielewski.

Nově založená společnost Renault Trucks Praha je součástí sítě autorizovaných servisů a prodejních míst Renault Trucks Commercial Europe (RTCE). Síť ve stoprocentním vlastnictví francouzského výrobce Renault Trucks působí v deseti zemích a prostřednictvím více než 60 poboček při ročním obratu kolem 600 milionů € zajišťuje odbyt zhruba 15 procent světové produkce Renault Trucks.

Nové investice RTCE směřují především do hlavních měst evropských zemí a oblastí, v nichž Renault Trucks usiluje o zvýšení svého podílu na trhu. Pražské centrum má formu filiálky pražského zastoupení Renault Trucks pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, které také bude jeho činnost řídit.

Díky novému zařízení můžeme být nablízku svým zákazníkům, reagovat na jejich potřeby a nabízet maximální kvalitu ve všech oblastech, řekl minulý týden při slavnostním otevření centra ředitel nové společnosti Renault Trucks Praha Jan Petráň. Oznámil, že centrum s plánovaným počtem 26 zaměstnanců převzalo většinu pracovníků dosavadního servisního zázemí ve Vestci. Současně společnost převzala i další servis, který byl původně ve vlastnictví dealera značky, společnosti Galimpex, v Záluží u dálnice D5. Do budoucna jej hodlá rovněž dále rozvíjet.

V příštím roce se nová společnost Renault Trucks Praha podle Jana Petráně zaměří na obnovení prodejních služeb pro hlavní české zákazníky značky (key accounts). Spolu s přijímáním dalších prodejců postupně zahájí činnost i v oblasti ojetých vozidel. Současně bude usilovat o zlepšování kvality servisní sítě značky Renault Trucks co do dostupnosti náhradních dílů, kvalitní diagnostiky, co nejrychlejší intervence a krátké doby reakce její havarijní služby.

Reprezentativní zázemí

O novém projektu Renault Trucks Praha se začalo hovořit již v roce 2007. Za rozhodnutím vybudovat vlastní servisní a prodejní místo v blízkosti hlavního města stál především velký potenciál pražského a středočeského trhu a potřeba jejich odpovídajícího pokrytí. Dalšími neméně podstatnými faktory, které ovlivnily rozhodnutí Renault Trucks, byla potřeba reprezentativního zázemí a snaha posílit image značky nejen na českém trhu. Nový provoz zákazníkům díky výhodné poloze zaručuje snadnou dostupnost, kterou od příštího roku dále zlepší nově otevřený výjezd na 8. kilometru dálnice D1 v těsné blízkosti centra.

Cíl: desetiprocentní podíl na trhu

Nová image a reprezentativní zázemí v hlavní spádové oblasti českého trhu by podle ředitele Renault Trucks Česká republika Jeana-Françoise Gatineaua měly importérovi pomoci k dosažení jednoho z cílů, které si stanovil pro příští rok – zvýšení podílu značky na českém trhu nad deset procent. Už letos v září s tímto cílem přijal i nového key account manažera pro oblast Moravy.

V prvních desíti měsících letošního roku se podíl značky na českém trhu podle Jeana-Françoise Gatineaua pohyboval kolem 7,0 procenta v kategorii nad šest tun, 7,1 procenta v kategorii nad 18 tun a 5,9 procenta v kategorii tahačů. Do příštího roku hledí ředitel Renault Trucks Česká republika s optimismem: hodnota objednávek od českých zákazníků se meziročně zvýšila o 211 procent, odbyt v jednotlivých kategoriích o 6,3; 23,4 a 35,3 procenta. Napomáhá k tomu i skutečnost, že od září nabízí mimořádně krátké dodací lhůty pro tahače.

Celý letošní rok Jean-François Gatineau označil za „rok úspor“. Připomněl, že progresivní program francouzského výrobce na dlouhodobé snižování spotřeby pohonných hmot Optifuel (viz DN 37/10) přijalo za svůj tři sta evropských dopravců s celkem patnácti tisíci řidičů. V České republice projekt přinesl čtyři konkrétní výsledky; nejpřesvědčivěji se úspory projevily u společnosti Vladimír Hrubý – autodoprava, která provozuje 155 vozidel Renault Trucks. „Průměrná úspora u něj dosáhla dva litry na 100 kilometrů,“ řekl Jean-François Gatineau.

(spa)

spinner