Renault

Renault poskočil na druhé místo trhu lehkých užitkových vozidel

Renault poskočil na druhé místo trhu lehkých užitkových vozidel

Tři novinky v segmentu lehkých užitkových vozidel – nový model Master, nový interiér pro model Trafic a prodlouženou verzi modelu Kangoo Express – uvedl loni v květnu na český trh francouzský výrobce Renault (viz DN 07/10). Produktová ofenziva se mu vyplatila: celkem loni prodal 1444 užitkových modelů kategorie N1 a vyhoupl se tak z šestého na druhé místo českého trhu v tomto segmentu.

Jen odbyt dodávky Master v nové podobě vzrostl meziročně o 201,4 procenta na 1037 kusů. Při vývoji nové generace tohoto lehkého užitkového vozidla s celkovou hmotností až 4,5 tuny se francouzský výrobce zaměřil na minimalizaci spotřeby a celkových provozních nákladů.

Dosud je nabízel ve čtyřech různých délkách a třech výškách. „Letos připravujeme jeho sedm dalších speciálních provedení,“ uvedl v polovině ledna na tiskové konferenci v Praze generální ředitel Renault ČR, s. r. o., Bernard Chretien.

Jednička na evropském trhu užitkových vozidel

V celosvětovém měřítku loni skupina Renault podle Bernarda Chretiena prodala zatím rekordních 2,625 milionu vozidel. Bylo mezi nimi i 237,8 tisíce užitkových vozi- del, kterých loni Renault prodal o 19,8 procenta více než o rok dříve. Meziroční nárůst odbytu dohromady zhruba o 14 procent vykázaly všechny tři značky koncernu – Renault, Dacia a Renault Samsung Motors – a prakticky ve všech teritoriích.

Dominantní je pro francouzského výrobce evropský trh, na němž loni udal 1,642 milionu vozidel (meziročně +7,4 procenta). Nárůst tržního podílu o 1,1 procenta Renaultu přinesl na trhu starého kontinentu v obou kategoriích druhou pozici. Jedinou zemí, v níž zaznamenal pokles odbytu, bylo Německo. V segmentu užitkových vozidel Renault ve své kategorii potvrdil první příčku, kterou si udržuje již třináct let. Jeho tržní podíl v tomto segmentu v Evropě dosáhl 16,1 procenta, řekl Bernard Chretien.

Posílení pozice v České republice

Český trh zůstal loni prakticky na úrovni roku 2009, ale Renault a Dacia na něm zvýšily tržní podíl o 1,2 procentního bodu – z 8,2 na 9,4 procenta. Tržní podíl značky Renault se zvýšil z 6,7 na 7,4 procenta, Dacie z 1,5 na 2,0 procenta. Modely Renault výrazně bodují zejména na trhu podnikových vozidel, na něm se loni jejich podíl podle Bernarda Chretiena zvýšil o deset procentních bodů na plných 23 procent.

Úspěšný rok Bernard Chretien připisuje nejen novým modelům, ale i úspěšné obchodní politice a kvalitní síti značky na celém území republiky. K úspěchu na českém trhu podle něj významně přispěla také rozšířená nabídka užitkových modelů.

(spa)

spinner