20. února 2012

PRAHA 20.2. – Jeden z pěti největších importérů lehkých užitkových vozidel – francouzská značka Renault – letos od března zopakuje cestu vybraných modelů své užitkové řady po českých městech. Na bilanční tiskové konferenci značky to na počátku února v Praze oznámil ředitel generální ředitel Renault ČR, s. r. o., Bernard Chrétien. Naváže tak loňskou Renault Business Tour, při níž Renault od dubna do listopadu představil deset užitkových vozidel s vlastními nástavbami i s nástavbami z produkce spolupracujících českých výrobců.
Renault české zákazníky oslovuje s třemi kompletními modelovými řadami užitkových vozidel. Modely Kangoo, Trafic a Master v různém provedení pokrývají široké spektrum požadavků: nabízejí nákladový prostor o objemu od 3 až do 22 m3 a užitečné zatížení od 600 do 2500 kilogramů. Například jen v případě modelu Master s celkovou hmotností až 4,5 tuny mohou uživatelé z řad dopravců, řemeslníků i soukromých osob vybírat z celkem 171 provedení se třemi motorizacemi. „Loni jsme na českém trhu prodali 1628 vozidel Master a Trafic a 848 vozidel Kangoo,“ uvedl Bernard Chrétien. Francouzská značka si tak co do tržního podílu oproti roku 2010 mírně pohoršila, stále se však udržuje ve vyrovnaném poli pěti nedůležitějších importérů. Téměř třicet procent prodeje užitkových modelů Renault už podle Bernarda Chretiena tvoří podvozky.
Renault pro ně na českém trhu nabízí vlastní nástavby a využívá i služby šest spolupracujících českých dodavatelů. Ve všech segmentech se loni odbyt koncernových značek v České republice podle Bernarda Chrétiena zvýšil o 6,8 procenta na 18,7 tisíce vozidel. Zatímco tržní podíl Renault zůstává více méně stabilní, výrazný nárůst na českém trhu zaznamenává odbyt vozidel Dacia. Loni se již značka zařadila dokonce mezi první desítku importérů.