Francie

Renault otevřel nový závod na výrobu motorů

Prezident a generální ředitel automobilky Renault Trucks Stefano Chmielewski začátkem září slavnostně otevřel nový závod na výrobu motorů ve Vénissieux-Saint Priest. Ceremoniálu se zúčastnili také primátor města

Lyon Gérard Collomb a předseda regionální rady oblasti Rhône-Alpes Jean-Jacques Queyranne.

Rozhodnutí o výstavbě nové motorárny za 42 milionů € padlo v květnu 2002. S plnou produkcí kolem 50 tisíc motorů se počítá již v příštím roce. V souladu se strategickým záměrem z roku 2002 je závod ve Vénissieux jedním ze tří hlavních motorových center celého koncernu Volvo – kromě vlastní výroby v něm bude i výzkum a vývoj pohonných jednotek o zdvihovém objemu tři až jedenáct litrů. Výroba bude zaměřena na devíti- až jedenáctilitrové motory.

Závod ve Vénissieux bude zajišťovat návrh, vývoj, montáž, zkoušky, úpravy, testy výstupní kvality, poprodejní služby a servis. V něm vyrobené motory se budou dodávat do všech montážních linek skupiny Volvo (výroba nákladních automobilů, autobusů, lodí, stavebních strojů a dalšího zařízení).

Závod ve Vénissieux zaujímá plochu 10 000 m2, z nichž na administrativní část připadá 700 m2. Její klimatizovaná budova má délku 210, šířku 35 a výšku 10,65 metru; největší vnitřní výška je sedm metrů. Při stavbě bylo spotřebováno 4500 m3 betonu a 400 tun armatur. Téměř pětina povrchu budovy je prosklená, stejně jako šest dílů střechy; dvojitá samočisticí skla jsou opatřena zesílenou izolací. Prosklením dovnitř vstupuje více světla, což přináší energetickou úsporu a zpříjemňuje pracovní prostředí. Na výstavbě se podílelo 39 firem.

Vysoký podíl automatizace

Motorárna se skládá ze dvou montážních linek, lakovny, zkušebny a centrálního skladu. Všechny sekce jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi. Základ pohonné jednotky je sestaven v první části vysoce automatizované linky vybavené čtrnácti roboty, automatizovaným systémem COMAU a třiceti polo- i plněautomatickými zařízeními. Na druhé části probíhá finální montáž a úpravy podle přání zákazníka. Ve velké míře se zde uplatňují automatické přepravníky. Zkušebna je upravena pro testování emisí podle normy Euro 4.

Výroba vzroste až na 240 motorů denně

Výrobní závod nyní produkuje v průměru 15 motorů denně, ale již koncem roku se výroba zvýší na 60 jednotek. Do prosince příštího roku se produkce zvýší na 240 motorů denně, tedy na jeden motor za každých 157 sekund.

A

spinner