Renault Trucks

Renault Magnum dostává k osmnáctinám modernější a větší kabinu

Malou revoluci v dálkové silniční dopravě způsobil v roce 1991 francouzský výrobce Renault, když uvedl na trh do té doby v Evropě nepředstavitelné řešení kabiny se zcela rovnou podlahou. K nadcházejícím 18. narozeninám legendárního modelu Magnum letos luxusní prostornou kabinu dále zvětšil a zpříjemnil. Nové provedení představil na konci května ve svém nově otevřeném designérském centru v Saint Priest u Lyonu.

Zásadní přestavbu zažil největší typ z produkce francouzského výrobce, který do značné míry určuje jeho identitu a image, již v roce 2001. Naposledy prošla jeho vlajková loď proměnou v roce 2005 v rámci postupné modernizace celé produktové řady značky Renault Trucks. Konstruktéři tehdy vozidlo vybavili novými motory a širokou škálou možností výběru mechanických či automatických převodovek. Zvláštní pozornost přitom věnovali optimalizaci provozu vozidla na silnici a významně zlepšili kompromis mezi točivým momentem, spotřebou a hmotností.

V poslední fázi modernizace se Renault Trucks letos zaměřil na revoluční koncepci největší kabiny na evropském trhu, kterou přepracoval podle posledních požadavků uživatelů.

Inovace jsou výsledkem průzkumu Renault Trucks mezi řidiči, kteří se francouzskému výrobci svěřili se svou představou ideálního pracoviště. Na základě jejich požadavků například zvýšil střechu nové kabiny vozu o 20 centimetrů, takže se nyní v prostoru s vnitřní výškou přesahující dva metry mohou pohybovat zcela vzpřímeně. Kromě toho jim podle viceprezidenta Renault Trucks pro dálkovou řadu Benoîta Carona nová kabina poskytuje až dvakrát více úložného prostoru než tradiční vozidla pro dálkovou dopravu mimo jiné i díky novým zadním úložným prostorám nad lůžkem – celkem až 1100 litrů!

Impozantní exteriér

Podle Hervého Bertranda, ředitele designu Renault Trucks, společnost na poslední inovace modelu vynaložila 25 milionů € (spolu s redesignem pohonu a řazení v letech 2004 až 2007 dokonce celkem 140 milionů €). Konstruktéři při návrhu vnější podoby nové kabiny vycházeli z jejího dosavadního stylu. Zmodernizovali ovšem její profil a doplnili jej řadou nových prvků. Impozantnost a exkluzivní charakter podtrhly detaily jako chromované doplňky, obrysová světla s technologií LED, sluneční clona, přístupový schod k přednímu sklu, mřížka topení s dvojitou clonou a třídílný nárazník.

V interiéru bylo cílem konstruktérů dále zlepšit prostor pro práci i odpočinek a vzájemně je oddělit, aby řidičům poskytli volnost pohybu a mimořádně velkoryse koncipované odkládací prostory. Ke zpříjemnění pobytu řidiče přispívá například nové modulární vnitřní osvětlení navržené tak, aby se přizpůsobilo každému okamžiku dne a jeho konkrétní činnosti (celkem je v kabině 14 různých osvětlovacích těles!), vyšší matrace se zapouzdřenými pružinami či nové rádio zahrnující všechny nejnovější technologie. Všechna tato zlepšení mají i svou cenu – tou je podle Benoîta Carona oproti dosavadnímu modelu zhruba pětiprocentní navýšení prodejní ceny.

Efektivita a vysoká bezpečnost

Renault Trucks si zakládá také na zajištění efektivity a optimalizaci provozu vozidla. V tomto směru vychází nový model z poslední úpravy. Vozidla pohání motor DXi13 ve výkonových variantách 338 a 368 kW, který výrobce do modelové řady zavedl již v roce 2006 a který dodává potřebnou sílu a výkon i při vysokých rychlostech na střední vzdálenosti. Požitek i z velmi dlouhé jízdy zvyšuje převodovka Optidriver+ s ovládáním na volantu. K vysoké bezpečnosti přispívá motorová brzda Optibrake.

Renault Trucks podle Benoîta Carona neplánuje žádnou silnější motorizaci. Jeho filozofie do budoucna je založena naopak na maximalizaci úspor. V zájmu co nejvyšší hospodárnosti Renault Trucks proto majitelům nového vozidla přidává komplex řešení, která s cílem co největších úspor nabízí pod hlavičkou svého programu Optifuel Solutions. Součástí programu je i vybavení modelu Renault Magnum novou řadou pneumatik Michelin X Energy SaverGreen. Michelin byl zapojen do programu inovace tahačů Renault již v průběhu návrhu nového modelu pro dálkovou dopravu.

Na nový model se samozřejmě vztahují i všechny ostatní služby, které Renault Trucks vyvinul pro všechny modely své dálkové řady, jako jsou smlouvy o údržbě Start & Drive nebo Renault Trucks 24/24.

(spa)

spinner