Bürger Transport, s.r.o.

Přepravy high-tech a komplexní služby jako základ podnikání

Přepravy high-tech a komplexní služby jako základ podnikání

Společnost Bürger Transport, s. r. o., z Libice nad Cidlinou nedaleko Poděbrad působí na dopravním trhu od roku 1994. Od začátku aktivit se těžiště její činnosti postupně přesunulo od vnitrostátní dopravy a dopravy ve východních relacích k zajišťování přeprav v režimu just-in-time, k dopravě zboží s vysokou hodnotou a přepravám ADR. V nabídce dopravce jsou například i přepravy ocelových svitků, sběrná služba, logistika, skladování a nabídka komplexních služeb pro zákazníky, včetně servisu vozidel, pneuservisu, tankování, mytí nákladních vozidel a truck shopu pro řidiče.

Bürger Transport, s. r. o., vznikla původně jako rodinný podnik, v němž pod hlavičkou otce Jaroslava Bürgera působili i jeho synové Tomáš Bürger a Ing. Pavel Bürger. Oba jsou v současné době jejími vlastníky a jejich otec je, stejně jako oni, jednatelem. Dalším členem vedení je prokurista Zdeněk Nesveda.

„Začínali jsme na vnitrostátní dopravě a postupně jsme se přeorientovali na mezinárodní dopravu směrem na východ. Zlom nastal v roce 1998, kdy jsme se zaměřili na dopravu v rámci zemí dnešní Evropské unie, kde působíme doposud a věnujeme se především náročnějším přepravám. Naší specialitou jsou přepravy just-in-time a drahého zboží, tzv. high-tech přepravy a samozřejmě také expresní přepravy. A takto se chceme profilovat i do budoucna. Vedle toho se zaměřujeme i na přepravy ADR, tedy opět na podnikání, které vyžaduje větší přípravu personálu i kvalitní dopravní techniku,“ uvedl Pavel Bürger.

Moderní technika a přepřahání návěsů

Speciální technika je nutná i pro další přepravy, které společnosti Bürger Transport zajišťuje. V jejím vozovém parku jsou tzv. muldové návěsy pro přepravu ocelových svitků pro automobilový či stavební průmysl a skříňové návěsy nejen pro dopravu zboží s vysokou hodnotou, ale také pro zásilky pro farmaceutický průmysl nebo rychlozkazitel­ného zboží.

Společnost provozuje i sběrnou službu. Její orientace na přepravy just-in-time vyžaduje neustálou pohotovost vozového parku a osádek vozidel. „Například jako jedna z prvních firem v České republice jsme začali využívat přepřahání návěsů. Řidiči přijedou k nám do depa, odpojí návěs, vykonají povinnou přestávku stanovenou evropskou směrnicí a jejich kolegové z vnitrostátní dopravy jim mezitím navezou další zboží. Tuto praxi zatím v České republice využívá jen málo firem,“ uvedl Zdeněk Nesveda.

Dopravce v současné době dokončil obměnu vozového parku, v němž nyní převažují vozidla DAF Euro 5 a EEV. Vozidla splňující starší emisní normu Euro 3 využívá pouze pro vnitrostátní dopravu, kde nejsou velké kilometrové výkony, a neprojevuje se v takové míře úspora plynoucí z nasazení moderní techniky. Celkem provozuje na 80 tahačů, 95 návěsů a také několik dodávek pro dopravu menších zásilek.

Pro přepravu ocelových svitků využívá Bürger návěsy značek Kögel a Berger, u chlazeného zboží a při přepravách elektroniky sází na návěsy Schmitz Cargobull.

„Jako každá dopravní firma i my narážíme na obměnu řidičů, ale zhruba 70 procent řidičů u nás pracuje dlouhodobě a tvoří stabilní tým,“ dodal Pavel Bürger. Společnost má nyní 175 stálých zaměstnanců, z toho 130 řidičů.

Servis, myčka a čerpací stanice

Bürger Transport provozuje také autorizovaný servis pro návěsy Kögel a Berger a je schopna provádět i některé opravy na vozidlech DAF či jiných značek. S cílem dále snižovat náklady vybudovala v roce 2005 čerpací stanici, která slouží i pro veřejnost, a má ve svém areálu myčku pro nákladní vozidla a vlastní pneuservis. Úspory lze podle jejích představitelů nalézt i nyní, ale již jen ve velice omezené míře, v řádu haléřů na ujetý kilometr. Je přitom třeba jít cestou důsledného využívání moderních vozidel, školení řidičů a snižování spotřeby.

„Přestože jsme tyto aktivity začali rozvíjet především proto, abychom snižovali vlastní náklady, náš areál funguje i jako běžné truck centrum. Máme řadu smluvních partnerů, kteří využívají naše služby. Například dopravci k nám jezdí tankovat, mýt si vozidla, servisovat je a jejich řidiči si u nás mohou odpočinout, případně si v době odpočinku nechat prohlédnout nebo opravit vozidla. A firmy, které nejsou z oboru dopravy, u nás skladují zboží a překládají je,“ uvedl Tomáš Bürger. Sklady společnost převážně pronajímá, ale zčásti je využívá i pro svou sběrnou službu.

Bürger Transport v současnosti disponuje temperovanými sklady o celkové rozloze pět tisíc metrů čtverečních, které jsou nyní kompletně zaplněné.

Hlavními aktivitami společnosti však podle Tomáše Bürgera nadále zůstávají doprava a logistika. „Zhruba 70 procent našeho obratu tvoří doprava a zbytek připadá na servis, čerpací stanici a expedici zboží. To je další služba, kterou zákazníkům nabízíme přímo na míru – naši zaměstnanci působí přímo v jejich areálech, kde pro něj zajišťují potřebné činnosti,“ dodal.

Satelitní sledování a vyjednávání se zákazníky

Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na přepravy zboží s vysokou hodnotou, neobejde se bez přísných bezpečnostních opatření. Všechna její vozidla jsou sledována přes satelit a u nejdražších komodit dopravce využívá služeb Secar Eurowatch. Jeho zákazníci mají možnost sledovat pohyb svého zboží i on-line. V kabině vozidla jsou téměř vždy dva řidiči, takže kamiony mohou bez zaparkování urazit velkou vzdálenost. A když dojde na parkování, mají řidiči přesně určené prověřené odstavné plochy.

„Zákazník se prostě musí rozhodnout, zda chce mít jistotu nebo zda chce kvůli úspoře pár set korun riskovat. My mu garantujeme, že i pokud by došlo k nějakému poškození zboží, bude mu díky vysoké pojistce škoda plně uhrazena. A už se nám několikrát stalo, že zákazníci, kteří přešli k levnějším dopravcům, se po čase opět vrátili,“ uvedl Tomáš Bürger.

„Pojištění máme na maximální hodnotu 10 milionů Kč podle úmluvy CMR, a pokud by se cokoli stalo, jsme schopni zákazníkovi vyjít vstříc, aby své peníze dostal rychle zpět,“ dodal Zdeněk Nesveda. Spolehlivost a schopnost zohlednit konkrétní požadavky zákazníků také podle něj posiluje pozici firmy při dojednávání cen za přepravy – klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) dosahují maximálních hodnot a blíží se těsně ke stu procentům.

Plány pro další období

„Naší vizí je udržení a rozšiřování dopravních a navazujících služeb. Velký prostor vidíme také v rozšiřování logistiky a v dalším zkvalitňování nabídky komplexních služeb. Uvažujeme i o dalším rozšiřování skladovacích prostor v našem areálu, ale nebráníme se ani jakýmkoli jiným řešením, která zohlední potřeby zákazníků,“ řekl dále Tomáš Bürger.

Bürger Transport těží i z výhodného umístění svého areálu, který se nachází jen kilometr od sjezdu č. 42 z dálnice D11 směrem na Poděbrady. Donedávna v jeho těsné blízkosti končila dálnice z Prahy na Hradec Králové a areál nebylo možné přehlédnout. I řidiči jiných dopravních firem se tak naučili využívat zdejší Truck centrum pro odpočinek, případně i servis vozidel.

Bürger Transport je aktivním členem Sdružení ČESMAD Bohemia, jehož prostřednictvím usiluje o snížení daňového zatěžování silničních dopravců a o větší podporu konkurenceschop­nosti českých dopravců.

Milan Frydryšek www.burger-transport.cz

spinner