Elektronické mýto

Podle celníků se řidiči často snaží ušetřit na mýtném

Podle celníků se řidiči často snaží ušetřit na mýtném

16.1. – Mezi nejčastější prohřešky řidičů kamionů při placení mýta, které zaznamenali celníci na severu Čech, patří nastavení nižšího počtu náprav, uvedení špatné emisní třídy, nefunkční palubní deska a použití elektronického zařízení v jiném vozidle, než na jaké je registrováno. Celníci v Ústeckém a Libereckém kraji v loňském roce za prohřešky uložili blokové pokuty ve výši 6,3 milionu Kč.

Celníci kontrolují mýtné buď zastavením kamionu, nebo kontrolní vozidlo monitoruje placení mýtného při předjíždění nákladních vozidel. Hlídka také zasahuje na základě údajů z centra, které vyhodnocuje data z pevných a přenosných kontrolních bran. „Tyto údaje se týkají jednak vozidel, která nemají funkční elektronickou jednotku Premid, ale také dlužníků a přestupců, kteří v minulosti neuhradili mýtné, nebo se dopustili protiprávního jednání v oblasti mýtného," popsal mluvčí Celního ředitelství Ústí nad Labem Jiří Nejedlý.

V Ústeckém kraji kontrolují celníci celou dálnici D8 a silnici I/30 v úseku Ústí nad Labem – Lovosice. V Libereckém kraji dozorují na rychlostních komunikací R35 a R10 v celém rozsahu. Kontroloři mohou na místě uložit blokovou pokutu do výše 5000 Kč, ve správním řízení se částka může vyšplhat až na 500 tisíc Kč.

(čtk)

spinner