1. dubna 2011

Zástupci společnosti Peugeot Česká republika, s. r. o., představili v únoru v Praze novinářům zcela nový model Peugeot 508, který v nabídce francouzského výrobce nahradí modely 407 a 607. Výrobce jím chce oslovit především zkušené řidiče, kteří mají vyšší nároky na vozidla, a manažery, kteří sami rozhodují o značce svého služebního vozidla. Nový Peugeot 508 by se podle českého zastoupení značky měl stát silnou konkurencí konkurenčních modelů Mondeo, Insignia, Passat či Superb.
Peugeot nabízí model 508 ve dvou variantách, jako sedan nebo jako SW (kombi). Právě od druhého provedení, jehož obliba stále roste, si české zastoupení značky hodně slibuje. Tomu odpovídá i její agresivní obchodní strategie – cena u verze 2,0 HDi 140 k má být jen o 25 tisíc Kč vyšší než u sedanu.
Konstruktéři a designéři u nového modelu kladli velký důraz na dosažení elegantních a aerodynamických tvarů. Cílem bylo podle výrobce vytvořit „vůz připomínající sochařský monolit vytesaný z jediného kusu hmoty, odrážející úsilí tvůrce o dosažení elegance, robustnosti a při dosažení vysoké kvality provedení“.
Na přední části modelu 508 je patrný nový styl, který odstartoval koncept SR1 s „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED diod. Nové designové prvky pětsetosmičky hodlá výrobce uplatnit i u dalších modelů, které bude uvádět na trh.
Elegantní interiér a velký zavazadlový prostor
Snaha o vyváženost proporcí, které dávají vozidlu nadčasový charakter, je patrná i v interiéru. Jednoduchý elegantní styl palubní desky, použité odolné materiály, pečlivé provedení, nabízené technologie (barevný head-up displej, čtyřzónová klimatizace, handsfree otevírání a startování) – to vše vytváří atmosféru luxusu. V provedení SW ještě dále umocněna obrovskou prosklenou panoramatickou střechou (prosklená plocha činí 1,62 m2). Větší rozvor oproti modelu 407 umožnil i rozšíření prostoru pro cestující na zadních sedadlech.
Výrobce si všímal i praktického využití vozidla. Úložný zavazadlový prostor má v případě sedanu objem 545 litrů (515 dm3 podle normy VDA), u SW je to 660 litrů (560 dm3 VDA). Po sklopení opěradel zadních sedadel jednoduchým pohybem ruky se vytvoří rovná podlaha a objem se zvětší na 1581 litrů (1381 dm3 VDA) u sedanu a na 1865 litrů (1598 dm3 VDA) u SW.
Výkon od 82 do 150 kW
Peugeot nový model nabízí s motory o výkonu od 82 do 150 kW (112 až 204 k), které jsou v této kategorii dobře konkurenční jak z hlediska výkonu, pružnosti a spotřeby, tak co se týče emisí CO2.
Současnou řadu motorů, jejichž úroveň emisí začíná na 109 g CO2/100 km (u vozidel vybavených systémem e-HDi), hodlá výrobce v budoucnu rozšířit i o technologii HYbrid 4 s výkonovým potenciálem 147 kW (200 k), pohonem 4×4 a s emisemi pouze 99 g CO2/km.
Při uvedení modelu Peugeot 508 na trh je nejsilnějším motorem v nabídce nový 2,2 HDi FAP o výkonu 150 kW (204 k), s nímž vozidlo dosahuje vyššího výkonu než vznětová verze 407 V6, i když vytváří o 30 procent méně emisí CO2.
V závislosti na motorizaci jsou v nabídce výrobce také pěti- a šesti-stupňové manuální a automatické šestistupňové převodovky.
Řada inovací a doplňků
Přichází-li dnes jakákoli automobilka na trh s novým modelem, který je určen pro náročnější zákazníky, musí se jednat o vozidlo nejen líbivé a úsporné. Současně musí být také vybaveno veškerými moderními technologiemi, které zpříjemňují jízdu a činí ji i bezpečnější.
Vedle barevného head-up displeje z polykarbonátu s kouřovým zabarvením a antireflexní úpravou, na který se ze zadní strany krytu sdruženého přístroje promítají základní informace o rychlosti, údaje regulátoru a omezovače rychlosti a navigační povely, tomu francouzský výrobce dostál například adaptivními dálkovými světly, bienonovými předními světlomety LED se směrovým nastavením a výkonnějšími halogenovými NEO světlomety. Nechybí ani handsfree přístup do vozidla a nastartování motoru, systém pro měření volného místa k zaparkování, elektrické zavírání dveří zavazadlového prostoru či systém stop & start.
Nové vozidlo se pro všechny trhy vyrábí ve Francii. Pouze čínský trh bude zásobován přímo ze závodu v Číně. Peugeot ČR letos plánuje prodej 575 modelů Peugeot 508, z toho 400 by měli odebrat fleetoví zákazníci.
(lan) www.peugeot.cz