Test

Osmá generace tahače Magnum jde vstříc potřebám řidičů

Společnost Renault Trucks ČR se rozhodla navázat na úspěšnou Silniční a Stavební karavanu, které uspořádala před dvěma lety, a připravit i letos představovací jízdu. Ve spolupráci s koncesionáři na ni v září a říjnu vypravila čtyři návěsové soupravy. Nemohla mezi nimi chybět ani čerstvá novinka francouzského výrobce – osmá generace jeho vlajkové lodi Magnum.

Osmou generaci Renaultu Magnum si české publikum mohlo poprvé prohlédnout na letošním veletrhu Autotec. Vedle ostatních vystavovaných exponátů vlajková loď francouzského výrobce lákala vnějšími i vnitřními úpravami.

Na předváděcí jízdě se tahač Magnum pyšnil vznešenou vysokou kabinou s parádní výbavou Privile`ge. Zájemci se s ním mohli nejen svézt, ale dokonce jej i řídit (samozřejmě pouze v případě vlastnění platného řidičského oprávnění skupiny C + E).

My jsme zajeli do Hradce Králové, kde bylo možné si vyzkoušet magnum s třináctilitrovým motorem DXi o výkonu 338 kW (460 k). Prezentační vozidla byla vybavena automatizovanou převodovkou o dvanácti stupních. Tato ústrojí si nejen v západoevropských zemích, ale i ve střední Evropě a Česku získávají čím dál větší oblibu. A platí to zejména pro velké tahače návěsů.

Praktické inovace interiéru

Magnum poutal pozornost návštěvníků nejen modernizovaným designem po vzoru limitované série Vega dřívější generace, ale zejména úpravami interiéru. Opět jsme mohli ocenit zcela rovnou podlahu tahače a nechat se nadchnout vnitřní výškou o 20 centimetrů protažené kabiny směrem nahoru.

Díky zvýšení interiéru výrobce odstranil největší slabinu předešlé verze, která spočívala v nepříliš velkých odkládacích prostorech. Nové magnum nabízí nad sedadlem řidiče a spolujezdce odkládací schránky s výklopnými víky na teleskopických vzpěrách, velké úložné místo uprostřed nad čelním sklem využívá krytí roletkou. Důvod je zřejmý – víko s vyklápěním by zasahovalo do oblasti kabiny a mohlo by tak omezovat pohyb řidiče v oblasti hlavy.

Nad horní postelí jsme s povděkem přivítali úložný box po celé šíři budky, do něhož lze uložit například peřinu s polštářem. Není tedy problém v době jízdy v kabině udržovat potřebný pořádek a řidič nepostrádá místo pro věci denní potřeby.

Plně naložené soupravy daly příležitost vyzkoušet si jízdu s kamionem v reálných podmínkách, součástí předvádění nových tahačů byla i možnost seznámit se se zásadami úsporné jízdy.

Nádrž na 1455 litrů

Putování s novinkou provázela jedna evropská premiéra – tahač 460.19 byl vybaven nádrží na naftu o objemu 1455 litrů. V Evropě se jedná o první magnum svého druhu, protože nabídka objemu téměř bezezbytku využívajícího legislativní hranici 1500 litrů přišla teprve s uvedením poslední generace tohoto modelu. Čeští koncesionáři a zájemci si tak mohli jako první prohlédnout vozidlo s „meganádrží“, jež dovoluje natankovat velké množství paliva v zemích s levnější naftou a pak bez návštěvy čerpací stanice ujet například čtyři tisíce kilometrů.

Velká nádrž bez problémů vystačila i na několikadenní putování návěsových souprav s tahačem Magnum. Probíhalo ve dnech 23. září až 17. října, a to odděleně pro západní a východní oblast České republiky. Během dvaceti pěti dnů Renaulty Magnum navštívily třináct koncesionářů. Osobního setkání a vyzkoušení vozidel se zúčastnilo velké množství zákazníků Renault Trucks a obdivovatelů této legendy v nejnovějším provedení. Karel Nakládal

spinner