27. září 2015

Nejúspěšnější zástupci značky Volkswagen Užitkové vozy – modely Transporter a Caddy – vstupují jako zcela nové modely společně na český trh. Národní novinářská prezentace těchto novinek s novými technologiemi, asistenčními a komunikačními systémy i nejmodernějšími motory se uskutečnila minulý týden v areálu Muzea Stará čistírna v Praze.
Volkswagen Caddy, jehož čtvrtou generaci společnost Volkswagen Užitkové vozy představila letos na jaře, je skutečně bestsellerem. Během jedenácti let výroby předchozí generace bylo po celém světě prodáno 1,5 milionu vozů. To je úspěch, na který bude chtít výrobce s novým užitkovým caddym navázat. Napomoci mu mají i jeho sourozenci pro soukromé využití. Kompaktní MPV má oslovit široké vrstvy zákazníků celkem čtyřmi variantami výbavy. Přímo pro volný čas je pak určena verze Caddy Beach. Navíc při uvedení na trh bude nádavkem po omezenou dobu k dispozici speciální edice Generation Four. Nová generace je nabízena také s pohonem všech kol 4MOTION.
Úsporné a výkonné motory
Nabídka vznětových motorů je postavena na dvoulitrovém čtyřválci. Vstupní verze disponuje nejvyšším výkonem 55 kW (75 k). Poté následuje standardní varianta s výkonem 75 kW (102 k). Stejný agregát je k dispozici také v modelu Caddy BlueMotion a spotřebuje pouhých 4,2 l / 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pouhých 109 g/km. Ještě lépe je na tom v tomto směru skříňová verze Caddy se sníženými jízdními výkony, která je koncipována především do městského provozu. Její spotřeba paliva je podle výrobce pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů. Výraznější jízdní výkony pak poskytuje agregát s výkonem 90 kW (122 k). Tento motor TDI je však dodáván výhradně ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Vrcholem v nabídce je turbodiesel s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k).
Zájemci o zážehové motory mají na výběr z celkem čtyř agregátů s různým počtem válců a zdvihovým objemem. Nabídka sahá od tříválce 1,0 litru až po čtyřválec 1,4 litru. Vstupní verzí je čtyřválec 1.2 TSI s výkonem 62 kW (84 k). Se standardním výkonem 75 kW (102 k) bude od letošního října k dispozici tříválcové TSI. Vrcholnou jednotkou je 1.4 TSI s výkonem 92 kW (125 k). Čtvrtým motorem v nabídce je čtyřválec 1.4 TGI, který nahrazuje model Caddy EcoFuel. Přeplňovaný motor je pro spalování zemního plynu velmi vhodný. Menší motor nabízí v porovnání s dvoulitrovým předchůdcem při téměř shodném výkonu výrazně lepší hodnoty zrychlení díky turbodmychadlu a má až o 1,7 kg / 100 km nižší spotřebu paliva. Skříňový Caddy TGI tak spotřebuje pouhých 4,1 kg / 100 km.
Čtyři verze výbavy
Volkswagen Užitkové vozy nově uspořádal výbavové linie. Nyní jsou k dispozici čtyři výbavové verze: Conceptline, Trendline, Comfortline a Highline. Conceptline je nová vstupní linie a nahrazuje dosavadní Startline. Podobně byla obytná verze Tramper nahrazena verzí Beach. Beze změn zůstávají užitkové verze ve skříňovém provedení pro přepravu zboží i kombi pro přepravu osob. Výhradně při uvedení na trh bude k dispozici speciální model Generation Four, jehož základem je skříňový Caddy nebo Caddy Trendline. Řidiče nově podporují i četné asistenční a bezpečnostní systémy.
Transporter šesté generace
Během uplynulých třinácti let byly na celém světě prodány téměř dva miliony vozů páté generace T5. A během 65 let výroby všech generací této modelové řady to je již celkem dvanáct milionů vozů. Na tuto úspěšnou historii má nyní navázat nová generace. Nový model je stejně jako dosavadní řada T rozdělen do tří základních kategorií – užitková vozidla (skříňový vůz, valník, dvojitá kabina a kombi), MPV koncipované pro podnikání i soukromé využití (Multivan a Caravelle) a vozidla pro volný čas (California). Dva rozvory a tři výšky střechy jsou další faktory, které zvyšují variabilitu a funkčnost této řady. S velkým počtem nabízených variant pohonných ústrojí je v nabídce celkem více než 500 variant.
Šest základních pohonných jednotek
Nabídka motorů zahrnuje celkem šest jednotek – čtyři nové čtyřválce TDI a dva TSI. V závislosti na výkonu jsou kombinovány s pětistupňovou či šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG. Mnoho variant bez ohledu na verzi převodovky lze navíc objednat s pohonem všech kol 4MOTION. Všechny motory se vyznačují podle výrobce mimořádnou hospodárností. V porovnání s předchozí generací nové motory napříč celou modelovou řadou ušetří litr paliva na sto kilometrů. Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem stop/start.
Na trhy s emisní normou Euro 6 bude modelová řada T uvedena se zcela novou generací motorů TDI s interním označením EA288 Nutz. Tento motor byl vyvinut s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Dlouhá životnost a odolnost proto měly nejvyšší prio-ritu. Vpředu napříč uložené motory jsou skloněny vpřed o osm stupňů. Mají zdvihový objem 1968 cm3 a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) nebo 150 kW (204 k). Maximum točivého momentu má hodnotu 280 nebo 350 Nm a je k dispozici již od 1500 min-1. Stejně jako motory TDI disponují i motory TSI systémem stop/start. A podobně jako u modelu Caddy ani u transporteru nechybí řada asistenčních a bezpečnostních systémů. Oba modely budou nabízeny s prodlouženou zárukou, u caddyho to bude 2 + 2 roky nebo do 150 000 ujetých kilometrů, u transporteru 2 + 2 roky nebo do 180 000 kilometrů.
(lan)