4. září 2012

Německý koncern Daimler v červenci představil nejnovější přírůstek do rodiny nákladních a užitkových vozidel značky Mercedes-Benz. Model střední třídy Antos pro hmotnostní kategorii od 18 do 26 tun vyvinul speciálně pro segment „těžké“ rozvážky.
Nová modelová řada má identický vzhled jako nový tahač pro dálkovou dopravu Actros, který německá značka uvedla na trh. Rozdíl je především ve vnitřním uspořádání kabiny řidiče, aby lépe vyhovovala potřebám při distribučním rozvozu.
Nový model pohánějí tři řadové šestiválce emisní normy Euro 6 o objemu 7,7, 10,7 a 12,8 litru. Výkon agregátů se pohybuje v rozsahu 175 kW (238 PS) pro lehký provoz jednotlivého vozidla až po 375 kW (510 PS) pro těžký provoz souprav s návěsy a přívěsy. Volba pohonné jednotky závisí na potřebách zákaz-níka podle podmínek, v nichž má být vozidlo provozováno. Všechny motory jsou vybaveny vstřikováním common-rail.
Motory Euro 6 s aditivem AdBlue
Emisní normu Euro 6 nové motory splňují díky katalyzátoru, filtru částic a systému selektivní katalytické redukce s aditivem AdBlue. Výměnu oleje doporučuje výrobce provádět vždy po najetí 120 tisíc kilometrů.
Přenos hybné síly zajišťují plnoautomatické převodovky Mercedes-Benz PowerShift-3 s osmi nebo dvanácti stupni. Modelovou řadu Antos výrobce standardně dodává s nejvyspělejšími bezpečnostními asistenčními systémy jako EBS, ABS, ASR, stabilizačním asistentem a motorovou brzdou.
n