Citroën

Nový Citroën Berlingo vstupuje na český trh

Citroën ČR, s. r. o., uvedla 15. května na český trh nový model Berlingo. Novinářům jej v užitkové i v osobní verzi představila v předstihu již na konci dubna.

Od uvedení prvního modelu Berlingo na trh v roce 1996 prodal Citroën na celém světě již více než 800 tisíc vozidel tohoto typu. S novou verzí však výroba a prodej předchozího provedení nekončí – ve standardní úpravě a s motory HDi 75k a 1,4i 75k (55 kW) jej bude Citroën nadále nabízet pod označením Berlingo First.

Nové Berlingo je na trhu v krátké (L1) a dlouhé (L2) verzi. Již kratší verze je oproti Berlingu First delší o 24 cm (4,38 m), širší o 8 cm (1,81 m) a má o 3,5 cm větší rozvor (2,73 m). Delší verze má zadní přesah o 25 cm delší než krátká – celková délka provedení L2 je 4,63 m. Ve verzi L1 Citroën za příplatek nabízí i tzv. Girafon – střešní výklopný otvor, který umožňuje nakládat dlouhé předměty a převážet je se zavřenými zadními dveřmi.

Vedle klasické dvoumístné kabiny je v prodeji také modulární kabina Extenso®, která umožňuje přepravu předmětů dlouhých až tři metry nebo přepravu tří osob na předních sedadlech. Vozidlo disponuje také asymetricky dělenými zadními výklopnými dveřmi a poskytuje velkorysý nákladový prostor, do něhož lze naložit dvě europalety (až 3,7 m3 a 850 kg užitečného zatížení v závislosti na verzi). Pro usnadnění přístupu k nákladu nabízí výrobce jedny nebo dvoje boční posuvné dveře.

Pohodlí jako v osobním vozidle

Citroën u nového modelu zohlednil i potřeby osádky. Provedení kabiny užitkové verze se z hlediska komfortu nikterak neliší od interiéru osobního vozidla a stranou pozornosti nezůstala ani aplikace řady bezpečnostních prvků. Řidiči nepochybně ocení například asistenta pro rozjezd do svahu, automatickou klimatizaci, výškově i podélně nastavitelný volant, jízdní vlastnosti náprav z podvozku C4 Picasso, systém ESP, detektor stavu tlaku v pneumatikách (v nadstandardní výbavě) či až šest airbagů.

V užitkové verzi je nové Berlingo na trhu se třemi motory – jedním zážehovým a dvěma vznětovými. Zážehový motor 1,6i 16v 90k poskytuje výkon 66 kW při 5500 min-1 a již při otáčkách 2500 m-1 vykazuje točivý moment 132 Nm.

Standardně dodávaný vznětový motor 1,6 HDi 16V 75k dává výkon 55 kW při 4000 min-1 a točivý moment 185 Nm při 1750 min-1. Pro náročnější podmínky je určena silnější verze s motorem 1,6 HDi 16V 92k o výkonu 66 kW při 1750 min-1

a s točivým momentem 215 Nm při 1750 min-1.  (lan)

www.citroen.cz

spinner