21. března 2012

Koncern Daimler zahájil loni v září v závodě v portugalském Tramagalu sériovou výrobu zcela nové, osmé generace lehkého užitkového vozidla Fuso Canter (viz DN 45/11). Letos v únoru rodinu nových vozidel doplnil i o variantu s pohonem všech kol.
Daimler bude Canter 4×4 nabízet s typovým označením 6C18, v němž je zakódována celková hmotnost 6,5 tuny, dva metry široká komfortní kabina a výkon motoru 129 kW (175 k). Pohon všech kol lze odpojovat a připojovat i za jízdy, což zajišťuje vysokou úroveň hospodárnosti. Standardně je dodávána uzávěrka diferenciálu pro zadní nápravu, pětistupňová převodovka s manuálním řazením a stálý převod zadní nápravy 5,285, oznámil výrobce.
Průchodnost terénem předurčuje modely Fuso Canter 4×4 pro nasazení i mimo zpevněné cesty, tedy na staveništích, u energetických společností nebo v hasičských sborech. Komunálním podnikům se vyplatí jako vozidlo se sněhovým pluhem a posypovým zařízením pro zimní údržbu komunikací. Díky šířce vozidla pouhé dva metry jej nezastaví ani velmi úzké průjezdy.
Zákazníci dostanou na výběr pohodlné jednoduché nebo dvojité kabiny (se třemi, respektive sedmi sedadly) na podvozcích s rozvorem 3415 nebo 3865 milimetrů. Nosnost podvozku se pohybuje mezi 3500 a 3735 kilogramů. Nájezdový úhel vpředu je s 35° výrazně vyšší než u modelů 4×2, podobně i vzadu nabízí 24° místo 11°. Světlá výška se v porovnání s modelem Canter 4×2 zvýší z 219 až na 320 milimetrů.
(spa)