Karosa

Novinky v servisním systému vyvrcholí k 1. lednu příštího roku

Novinky v servisním systému a. s. Karosa vyvrcholí podle informací výrobce k 1. lednu příštího roku. Od tohoto data bude v České republice i na Slovensku spuštěna nepřetržitá asistenční služba využívající synergie s koncernem Iveco – na společném telefonním čísle se bude hlásit asistenční služba Iveco-Irisbus. Službu by měli ocenit zejména ti provozovatelé, kteří vysílají své autobusy z produkce holdingu Irisbus – včetně značky Karosa – do zahraničí.

„Společná asistenční služba, rozšířená i na území České republiky a Slovenska, je dalším krokem k integraci do současné Evropy. I další změna souvisí s naším vstupem do Evropské unie. V současnosti dokončuje Karosa, a. s., proces přípravy nových dealerských smluv na období nejbližších pěti let. Smlouvy jsou harmonizovány s legislativou Evropské unie

a liberalizují trh dealerů a servisů. Významné změny však ve stávající dealerské a servisní síti nelze očekávat,“ představil některé z novinek v servisním systému Karosy vedoucí poprodejních služeb Radek Linhart.

Již na jaře letošního roku došlo k organizačním změnám v systému poskytování servisních služeb v rámci vlastní Karosy. „Bylo zřízeno oddělení operativního poprodeje, v němž nyní pracuje pět technických inspektorů, čtyři pro Českou republiku a jeden pro Slovensko. Techničtí inspektoři jsou čtyři dny v přímém osobním kontaktu s našimi dealery a dopravními podniky a tvoří ,nárazník‘, první linii systému servisních služeb Karosy,“ uvedl vedoucí operativního poprodeje Pavel Stejskal.

Společně s operativním poprodejem vzniklo odděle-ní centrálně-administrativního poprodeje, odpovědné za vyřizování reklamačních protokolů a záruk (CAP), a oddělení centrálně-technického poprodeje (CTP). Mezi operativním a centrálně-technickým poprodejem je velmi úzká spolupráce; servisní dílna a servisní technici CTP jsou odbornou základnou, se kterou techničtí inspektoři, a někdy přímo i dealeři Karosy řeší případy, s nimiž si v „terénu“ nevědí rady.

„Každá závada se vyhodnocuje, většina případů se řeší výměnou porouchaných a opotřebených dílů nebo návodem, jak vzniku podobných poruch předejít. Pokud se však jedná o systémovou závadu u více autobusů, reaguje Karosa vydáním technických instrukcí, direktivních (v případě, že závada má vliv na bezpečnost autobusu) nebo doporučených,“ dodal Radek Linhart. (red)

spinner