DAF

Nizozemský výrobce představil LF 2016 Edition

Nizozemský výrobce představil LF 2016 Edition

Společnost DAF představila další inovace u rozvážkové řady LF. Podle výrobce došlo například k snížení nákladů na kilometr, a to díky optimalizaci poháněcí soustavy, nové aerodynamické sadě a širšímu výběru rozvorů a palivových nádrží. Většina modelů LF 2016 Edition má ve standardní výbavě také nejnovější technologie pro komfort a bezpečnost, včetně systémů AEBS, FCW, ACC a LDWS.

Inovace zavedené u modelu LF 2016 Edition odpovídají podle zástupců značky filozofii jejího programu DAF Transport Efficiency: snižování provozních nákladů a maximálnímu zisku z každého kilometru pro majitele. To se týká i nových sdružených zadních světel s LED technologií s dlouhou životností, přípravy pro připojení chladicího agregátu Frigoblock pro 4,5l motor PACCAR PX-5 i displeje přístrojového panelu, který nově poskytuje informace z tachografu, o době řízení, pravidelném servisu a stavu nástavby.

Optimalizace poháněcí soustavy

Poháněcí soustava nové LF 2016 Edition má upravený řídicí software, zdokonalené proudění vzduchu a udržování provozní teploty v systému úpravy emisí snižuje spotřebu paliva u 4,5litrového motoru PACCAR PX-5 s výkony od 112 kW (152 k) do 157 kW (213 k) až o pět procent. Motor PACCAR PX-7 (6,7 l) s výkony od 164 kW (223 k) do 231 kW (314 k) je nyní k dispozici také v kombinaci s automatizovanou dvanácti-stupňovou převodovkou AS Tronic. Celková hmotnost soupravy se v porovnání se stávající automatizovanou šestistupňovou převodovkou zvýšila až na 32 tun, což přispívá k efektivitě a využitelnosti vozidla. Díky zpřevodování dvanáctistupňové převodovky se otáčky motoru pohybují v optimálním poli a umožňují nižší spotřebu paliva a méně hluku v kabině.

Rozvory až 6,90 metru

Jednou z předností nové LF 2016 Edition je větší přizpůsobení se potřebám zákazníků. Rozšířením nabídky o dalších sedm variant rozvorů až do délky 6,90 metru lze navrhnout podvozek pro různé typy provozu a nástaveb; lze převážet náklady o délkách více než devět metrů. Delší rozvor vytvořil prostor pro palivové nádrže s objemem až 1240 litrů, což je ve třídě rozvážkových vozidel zcela unikátní. Výsledkem je větší dojezd, maximální dostupnost a finanční výhody díky tomu, že je možné doplňovat palivo tam, kde jsou jeho ceny nejnižší.

Až čtyřprocentní úspora paliva díky aerodynamice

DAF vyvinul nové boční límce kabiny a zcela nový střešní spoiler pro LF s kabinou Day Cab. Výrazně se tak zlepšily aerodynamické vlastnosti pro dosažení nízké spotřeby paliva. Střešní spoilery jsou dodávány ve více provedeních pro nízké i vysoké nástavby a společně s novými bočními límci se hodí i k nástavbám o šířce 2,50 a 2,55 metru. Nový aerodynamický balíček snižuje podle výrobce spotřebu paliva až o čtyři procenta ve srovnání se současným provedením.

Zvýšení efektivity

Například nové sání vzduchu za kabinou zajišťuje dobré proudění vzduchu a současně umožňuje montáž střešního spoileru, chladicích zařízení montovaných nad kabinou, případně montáž spacích nástaveb na kabinu. Nový DAF LF 2016 Edition s motorem PACCAR PX-5 je možné objednat i s přípravou pro chladicí nástavbu s vodou chlazeným agregátem s výkonem 22,5 kW.

Více informací pro řidiče

Asistent hodnocení jízdního stylu řidiče DAF, který je standardem ve všech modelech LF, CF a XF, poskytuje řidiči detailní zpětnou vazbu o jeho jízdním stylu, jeho schopnosti předvídat, o spotřebě paliva a mnoho dalších informací o jízdě. Na displeji přístrojové desky jsou nově u LF 2016 Edition zobrazovány informace z tachografu. To umožňuje řidiči efektivněji sledovat rychlost vozidla, naplánovat si dobu řízení a odpočinku a eliminovat tak porušování předpisů. Na displeji se také zobrazuje upozornění na blížící se servisní prohlídku vozidla.

Komunikace vozidla a nástavby

Na displeji přístrojové desky lze rovněž zobrazit informace o nástavbě a pomocných zařízeních, například to, že jeřáb nebo zadní zvedací čelo ještě nejsou zcela složeny nebo že nejsou zajištěny podpěrné nohy. To je možné díky vylepšené komunikaci mezi podvozkem a nástavbou, která nově umožňuje poskytovat nástavbě různé signály, například to, zda je zařazen neutrál.

Ve standardu jsou AEBS, FCW, ACC a LDWS

Vedle nejlehčích verzí s celkovou hmotností osm tun a modelů bez pneumatického odpružení zadní nápravy je DAF LF 2016 Edition standardně vybaven systémem nouzového brzdění (AEBS), varováním před blížící se kolizí (FCW) a adaptivním tempomatem (ACC). Ve standardní výbavě je také systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDWS). Cílem funkcí AEBS a FCW je zabránit kolizím. V případě nouze může systém AEBS nákladní vozidlo automaticky zpomalit, případně zastavit, aby zabránil kolizi nebo minimalizoval její případné následky. Výroba verze DAF LF 2016 Edition začne letos v prosinci.

(lan)

spinner