29. března 2007
Večerníčkové televizní hvězdy Pat a Mat jsou tvářemi současné reklamní kampaně japonského výrobce Nissan. Na český trh uvádějí řadu užitkových vozidel, která značka představila loni na podzim na veletrhu IAA v Hannoveru. Nissan si od kampaně a nových produktů slibuje podstatné zvýšení odbytu v tomto segmentu. Do letošního roku vkročil Nissan s řadou nových či významně inovovaných užitkových vozidel a s ambiciózním plánem na zdvojnásobení počtu prodaných vozidel v průběhu pouhých tří let. Konkrétně hodlá v Evropě v roce 2009 prodat sto tisíc místo současných 51 tisíc užitkových vozidel. „Užitková vozidla jsou nyní v Nissanu nejrychleji rostoucím segmentem a mají klíčovou roli v našich celosvětových aktivitách,“ uvedl prezident a CEO Nissan Motor Co., Ltd. Carlos Ghosn. Vedle radikálně inovovaných vozidel hodlá Nissan pokročit i při výstavbě fungující servisní a prodejní sítě. V rámci Nissan Europe již vznikla zcela nová divize užitkových vozidel a celoevropská síť prochází zásadní restrukturalizací. Česká republika je v tomto směru napřed – je jednou z mála zemí, v níž značka vybudovala samostatnou distribuční síť pro užitková vozidla. V současné době ji tvoří šest dealerů, o dalších Nissan jedná. Za optimální pokrytí společnost považuje zhruba dvanáct prodejních a servisních center. Novinka na trhu – Cabstar Úplnou novinkou v sortimentu japonského výrobce je model Nissan Cabstar. Jako první vůz značky Nissan je postaven na rámovém podvozku a pokrývá kategorie 3,5 až 4,5 tuny celkové hmotnosti s třemi délkami rozvorů – 2500, 2900 a 3400 milimetrů. Jeho kabina je umístěna přímo nad motorem, což umožňuje maximální využití ložného prostoru. Ve své třídě tak novinka nabízí největší ložnou plochu a nejvyšší užitečnou hmotnost. Kabina modelu Cabstar je charakteristická velkými prosklenými plochami, je prostornější, s dobře ergonomicky řešeným pracovištěm řidiče a vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Cabstar pohání 2,5litrový turbodiesel s výkonem 110 nebo 130 k (81, respektive 93 kW) nebo třílitrový motor o výkonu 150 k (110 kW). Motory využívají technologii vysokotlakého vstřikování common-rail a technologii EGR v kombinaci s oxidačním katalyzátorem. Atleon s novými motory Druhý zástupce užitkových vozidel Nissan – model Atleon – prošel zásadní omlazující kúrou v roce 2004. Nyní dostal pod kapotu také nové motory z produkce Nissan a Cummins. Nejmenším motorem používaným v této řadě je třílitrový motor o výkonu 150 k, který pohání i Cabstar. Vedle něj výrobce nabízí také čtyř a šestiválcové agregáty Cummins s výkonem 140 (103) až 250 k (184 kW). Motory používají k dosažení emisních limitù Euro 4 technologie SCR. Podvozky se vyrábějí v hmotnostních třídách 3,5 až 15 tun s celkem šesti různými délkami rozvoru – od 2800 až do 5700 mm. Jak model Atleon, tak i Cabstar Nissan vyrábí v Avile nedaleko Madridu, odkud jimi zásobuje celý evropský trh. Staví na spolehlivých vozidlech s nízkými provozními náklady, které podporuje velkorysými záručními podmínkami. „Dobře si uvědomujeme, že značka Nissan je nejčastěji spojována s osobními vozidly či off-roady. Ale všechny naše souèasné aktivity směřují k tomu, aby Nissan začal být vnímán také jako důležitý hráč na poli lehkých užitkových vozidel,“ uvedl Carlos Ghosn. (mj)