Nissan

Nissan v Tokiu uvede svou představu dodávky budoucnosti

Japonská automobilka Nissan Motor na nadcházejícím tokijském autosalonu ve světové premiéře uvede svou představu „dodávky budoucnosti“. První podrobnosti odhalila již v létě ve studiu Nissan Design Europe (NDE). Koncepce malé dodávky s označením NV200 podle výrobce „obrací komerční design lehkých užitkových vozů doslova vzhůru nohama“.

Nejnápadnější novou funkcí je vysunování úložného boxu ze zavazadlového prostoru vozidla. Při jízdě je úložný box skryt v zavazadlovém prostoru. Po příjezdu na místo určení se vysune dozadu, aby umožnil snadný přístup k úložným zónám. Uvolněný prostor na dně zavazadlového prostoru se současně přemění na mobilní kancelář. Sedadlo spolujezdce se po zakřivené kolejnici natočí dozadu tak, aby bylo obráceno ke stolku pro počítač, který se spustí z boční stěny dodávky.

Koncepci NV200 vyvinula společně studia Nissan Design Center v Japonsku a ve Velké Británii. Návrháři se dokázali oprostit od zažitých představ a vyvinout radikálně novou, ale zároveň zcela praktickou koncepci. Základní řešení lze podle výrobce upravit tak, aby vyhovovalo specifickým potřebám nejrůznějších o­borů.

Cíl: do roku 2010 dvakrát vyšší odbyt

Vývoj nové dodávky je součástí snahy japonského výrobce o expanzi na trhu užitkových vozidel a dosažení vedoucího postavení v celosvětovém měřítku. Nissan plánuje, že jen v Evropě do konce roku 2010 zdvojnásobí odbyt prodaných lehkých užitkových vozidel na více než sto tisíc kusů.

Za účelem posílení své dealerské sítě společnost vytvoří prodejní kanál pro lehká užitková vozidla. Současně bude na trzích, na nichž není síť užitkových vozidel značky Nissan dostatečně rozvinuta, pokračovat v propagaci partnerských sítí. Podobnou spolupráci vytvořila například se společností Volvo Trucks.

V kalendářním roce 2006 Nissan na celém světě prodal 489 579 lehkých užitkových vozidel a dosáhl tak osmiprocentní konsolidované provozní ziskové marže o rok dříve, než plánoval. Na základě úspěšného vývoje v posledních dvou letech se tento segment stal jedním z pilířů obchodního plánu společnosti. V Evropě Nissan loni prodal 48 778 kusů lehkých užitkových vozidel. Nejvíce šla na odbyt dodávka střední třídy Primastar (17 996 kusů) a lehké užitkové vozidlo Cabstar (13 879 kusů). (spa)

spinner