Schmitz Cargobull

Návěs Speed Curtain lze otevřít za necelých 35 sekund

Návěs Speed Curtain lze otevřít za necelých 35 sekund

Německý výrobce návěsů a přívěsů Schmitz Cargobull představil na konci února model návěsu S.CS v provedení Speed Curtain, které se vyznačuje extrémně krátkou dobou svinutí a rozvinutí boční plachty. Podle nezávislých testů trvá otevření nebo zavření bočnice pouhých 35 sekund, což je absolutně rekordní čas.

Schmitz Cargobull při prezentaci nového produktu zdůraznil, že v době, kdy je na odbavení kamionů v logistických centrech stále méně času, přibývají přesně taktované přepravy a „návěsy kvůli překládce zboží více stojí, než jezdí“, se počítá každá vteřina.

Nový návěs se systémem Speed Curtain by měl najít využití především u přeprav výrobků pro automobilový, chemický, nápojový nebo IT průmysl, tedy tam, kde je nutno distribuovat, nakládat a vykládat velké množství různých položek na více místech. V takových podmínkách hraje rychlost otevření a zavření vozidla velkou roli. „Harmonikové“ skládání boční stěny má podle výrobce ve srovnání s jinými systémy řadu předností – řidič nemá problémy ve větrném počasí jako při použití obyčejné plachtové bočnice a není ani zapotřebí tak velký okolní prostor jako u výklopné stěny. Mnohá skladovací a logistická centra ani dostatek komfortního prostoru kolem vozidla nenabízejí.

Skládací systém Speed Curtain je bezúdržbový, stabilní, bezpečný a jednoduchý na obsluhu. Extrémní tuhost návěsu zajišťuje ocelová konstrukce podvozku a nosníků nástavby. Pro pohyb palet uvnitř návěsu slouží kolejnice uchycené přímo do pozinkovaného rámu podvozku. Systém tak splňuje normu DIN EN 12642 Code XL pro bezpečnou přepravu těžkého zboží včetně nápojů. Nový systém upevnění a zajištění nákladu může řidiči ušetřit až hodinu pracovní doby denně. V případě, že zákazník potřebuje zajistit přepravu zboží, se kterým se manipuluje shora jeřábem, je Schmitz Cargobull schopen dodat provedení s odsuvnou střechou Safety Roof. V neposlední řadě návěs S.CS Speed Curtain nabízí i lepší aerodynamiku než klasický plachtový model. Upevňovací pásy plachtové nástavby často vytvářejí na povrchu záhyby, v nichž se zachytává vzduch a při vyšší rychlosti jízdy soupravu brzdí. Testování ukázalo, že nový model díky lepší aerodynamice vykazuje o tři procenta nižší průměrnou spotřebu paliva.

n www.cargobull.com

spinner